از کتاب چهره ماندگار خلیج‌فارس، محمدعلی سدیدالسلطنه کبابی نوشته سیدحسام‌الدین نقوی و علیرضا محسنی رونمایی شد.

به گزارش مرور نیوز، نوروزی در این مراسم که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بندرعباس برگزار شد بیان کرد: آقای نقوی از افرادی است که تلاش وافری برای اهتزاز نام هرمزگان و خلیج‌ فارس داشته است.

او با اشاره به این‌که ۲۰ سال پیش که به هرمزگان آمدم جز سدیدالسلطنه نمی‌شناختم، خاطرنشان کرد: اگر این فرد نامی نبود شاید تاریخ و فرهنگی از هرمزگان نبود.

نوروزی با بیان این‌که زنده‌یاد احمد اقتداری برای معرفی چهره سدیدالسلطنه زحمات زیادی کشید، اضافه کرد: به‌واقع زحمات زنده‌یاد اقتداری بر هیچ‌کس پوشیده نیست و اگر تلاش‌های این فرد نبود شاید سدیدالسلطنه به فراموشی سپرده می‌شد.

او با اشاره به این‌که ای‌ کاش تلاش می‌کردیم در هرمزگان اقتداری را بیشتر می‌شناختیم، گفت: دکتر محمدباقر وثوقی باعث افتخار هرمزگان است که چشم امیدم به تحقیقات وی درباره خلیج‌ فارس است و ای‌ کاش احمد سایبانی‌ها،  رضایی‌ها، محسنی‌ها و نقوی‌ها را دریابیم و بسیار خوش‌بینم که بیش‌ از پیش فرهنگ این منطقه را بشناسانیم.

او با بیان این‌که به هنرمندی که به دنبال آرد بدود نمی‌توان امیدی برای خلق آرت داشت، بیان کرد: در حال حاضر هزینه‌های چاپ بالاست و اگر کتاب چاپ هم شود باید هدیه بدهند زیرا کسی توان خرید ندارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در این کتاب نسخه‌های خطی وجود دارد که به‌واقع جالب است، اضافه کرد: خیلی مشتاق بودم توصیفات بیشتری در این کتاب وجود داشت تا بتوانیم به درک بهتری از سدیدالسلطنه برسیم.

در این مراسم همتی استاندار هرمزگان و آشوری و مرادی نمایندگان هرمزگان در مجلس، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد را همراهی می‌کردند.