ارکستر فیلارمونیک تهران نخستین اجرای خود را شنبه ۱۲ مردادماه به رهبری لوریس چکناواریان در برج میلاد به روی صحنه می برد.

به گزارش مرور نیوز، ارکستر فیلارمونیک تهران، اولین اجرای خود را روز شنبه ۱۲ مردادماه در برج میلاد به روی صحنه خواهد برد و لوریس چکناواریان آهنگساز برجسته ایرانی رهبر میهمان این ارکستر در اجرای پیش رو خواهد بود.  

چکناواریان درباره اجرای پیش رو می‌گوید:‌ «در این اجرا من رهبر مهمان هستم و قطعه‌ سوئیت عاشقانه را رهبری می‌کنم. این قطعه از ساخته‌های خودم است و آن را ۲۵ سال پیش نوشته‌ام.»

وی ادامه می‌دهد: «سوئیت عاشقانه را در دو نسخه نوشته‌ام که یکی آواز دارد و دیگری بدون آواز است. در اجرای پیش رو نسخه بدون آواز را اجرا می‌کنیم، همچنین آرش امینی رهبری ارکستر را برعهده دارد و تمرین‌ها از امروز شنبه(۵ مرداد ماه) شروع شده است. من هم تمرین‌هایم با ارکستر برای اجرای "سوئیت عاشقانه"، را از روز دوشنبه شروع خواهم کرد.»

لوریس چکناواریان می‌گوید: «به جز سوئیت عاشقانه که اثر من است، فوگ بزرگ باخ هم توسط ارکستر فیلارمونیک شهر تهران اجرا می‌شود که اثر بسیار مهمی است. دیگر آثار هم از آهنگسازان ایرانی انتخاب شده‌اند. آثار این آهنگسازان ایرانی در میان آثار موسیقی کلاسیک قرار می‌گیرند و از کیفیت بالایی برخوردارند.