وزیر فرهنگ درباره بیانیه اخیر دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ادغام اتحادیه‌های قرآنی گفت: تشکیل اتحادیه‌های فراگیر صنفی می‌تواند به همگرایی و تقویت ظرفیت‌های نهفته در هر صنف کمک کند.

به گزارش مرور نیوز، سیدعباس صالحی تصریح کرد: در حوزه قرآن کریم، این ضرورت مضاعف است. چرا که نوا و ندای کتاب وحی همواره دعوت به وحدت و پرهیز از تفرقه و تشتت در امور است.

صالحی افزود: خوشبختانه با همین نگرش، موضوع یکپارچه‌سازی تشکل‌های قرآنی با پیشنهاد و پیگیری فعالان قرآنی مطرح شد و در دستور کار شورای توسعه قرآنی قرار گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در فرایند اجرا، برخی از اختلاف‌نظرها که بعضاً طبیعی است، بروز کرد و عملاً موجب وقفه‌ای در این مسیر شد.

صالحی افزود: خوشبختانه بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به این دوران توقف پایان داد و مسیر آینده کار را شفاف و روشن کرد.

وزیر فرهنگ  در پایان تأکید کرد: ضمن تشکر از حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی ، دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تثبیت و تقویت این نهاد قرآنی همت گماردند، امیدوارم که مفاد بیانیه مورد اهتمام تمامی فعالان قرآنی قرار گیرد و با تقویت روح همدلی و همکاری فرصت‌های خدمت هر چه بیشتر به ساحت معارف نورانی قرآنی را فراهم سازند.