وزیر فرهنگ با اشاره به اشعار شاعر و عارف ترکمن، مختومقلی فراغی در وصف اهل بیت (ع) اظهارداشت: قوم ترکمن از گذشته تا کنون با مهر و محبت اهل بیت (ع) عجین بوده و شاعران و عارفان این قوم پرچمدار این اتفاق بوده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، سیدعباس صالحی در دومین جشنواره موسیقی آوای ارادت که در مناطق اهل سنت‌نشین استان گلستان برگزار شده است، اظهار داشت: همه مردم ایران پس از وقوع سیل ویرانگر در این خطه، چشم به استان گلستان داشتند و نگران شما بودند.

وی افزود: مردم سراسر کشور با کمک‌های خود به سیل‌زدگان نشان دادند هم‌نوا و هم‌درد با آنان هستند. سیل اخیر هرچند خسارت‌های زیادی را برای مردم منطقه به بار آورد اما وحدت و همدلی مردم ایران به ویژه اقوام و مذاهب را تقویت کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی با اشاره به نوع‌دوستی و مهربانی ملت ایران اظهارداشت: اگر حادثه‌ای در گوشه‌ای از کشورمان رخ دهد، همه مردم به یاری و دست‌گیری از آسیب‌دیدگان می‌شتابند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه همه مذاهب اسلامی و اقوام ایرانی دل در گرو محبت اهل بیت‌ (ع) دارند، خاطرنشان کرد: همین عشق، ارادت و محبت اهل‌ بیت (ع) ‌است که اقوام و مذاهب اسلامی را از غرب تا شرق به یکدیگر پیوند زده است.

سید عباس صالحی با اشاره به اشعار شاعر و عارف ترکمن، مختومقلی فراغی در وصف اهل بیت (ع) اظهارداشت: قوم ترکمن از گذشته تا کنون با مهر و محبت اهل بیت (ع) عجین بوده و شاعران و عارفان این قوم پرچمدار این اتفاق بوده‌اند.

وی با بیان اینکه موسیقی ایرانی سبب پیوند اقوام ایرانی شده است، گفت: محبت اهل بیت (ع) در موسیقی ایرانی در اوج قرار دارد و یکی از ابزارهای نزدیکی اقوام ایرانی است. جشنواره موسیقی آوای ارادت نمایه‌ای از وحدت در ایران اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی با تأکید بر تمرکززدایی در اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی افزود: یکی از رویکردهای وزارت ارشاد این است که برنامه‌های فرهنگی در استان‌ها و حتی شهرستان‌های مختلف برگزار شود تا همه مردم امکان برخورداری از آن را داشته باشند.