رئیس بنیاد شهید به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه شهدای منا، پیامی صادر کرد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید محمدعلی شهیدی گفت: در این میان باید یادی کنیم از شهدای مظلوم فاجعه منا که در ۲ مهر ۱۳۹۴ برابر با ۱۰ ذیحجه ۱۴۳۶ قمری همزمان با عید سعید قربان در سرزمین منا به شهادت رسیدند. با اینکه از فاجعه غم‌انگیز و جانسوز منا چند سال می‌گذرد ولی همچنان اندوه این واقعه دردناک و شهادت انسان‌های مؤمن، معتقد و عاشقان خانه دوست در اذهان ملت شریف ایران و همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان ماندگار مانده است.

وی اظهار داشت: به‌ یقین این فاجعه غم‌انگیز هیچ‌ گاه فراموش نخواهد شد چنانکه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در دیدار با خانواده شهدای منا فرمودند: «حادثهٔ منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان، حادثه‌ای عمیقاً غم‌انگیز و فراموش‌ نشدنی است.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: در آستانه سالروز حادثه منا ، ضمن همدردی با خانواده این شهدای والامقام و عرض تسلیت به آنان و همه ملت شریف ایران، خاطره مظلومیت این شهدای معظم را گرامی می‌دارم. از پروردگار متعال علو درجات برای تمامی شهدا و ازجمله شهدای معزز منا را مسألت کرده و برای خانواده‌های والامقام این عزیزان صبر جزیل و شکیبایی خواستارم.