رئیس ستاد اقامه نماز گفت: غربی‌ها می‌گویند باید تصاویر راهپیمایی اربعین را در رسانه‌ها نشان ندهیم تا به کلی فراموش شود، اما خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، «آنچه تو کتمان می‌کنی، خداوند رو می‌کند»

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر سیما با موضوع فضلیت اربعین اظهار داشت: غربی‌ها می‌گویند فیلم راهپیمایی اربعین را در رسانه‌ها نشان ندهید، بلکه فراموش شود یا دوران گذشته تاریخ حاکمان جامعه مسلمین اعلام کردند احدی به غیر از قرآن از اهل بیت حدیث نقل نکند یا به حضرت علی (ع) در خطبه‌های نماز جمعه ناسزا بگویید، اما می‌بینید که نتیجه چه شد، هیچ چیز را نمی‌توان برای همیشه کتمان کرد.
 
استاد علوم قرآنی گفت: غربی‌ها و مخالفان اسلام که اجتماعی صدنفره را در بوق‌های تبلیغاتی و شبکه‌های تلویزیونی خود برجسته و تبلیغ می‌کنند، نمی‌خواهند هیچکس در دنیا اجتماع چند ده میلیون نفری اربعین را ببیند و این موضوع نشان می‌دهد که کینه اینها نسبت به اسلام چقدر زیاد است، اما به کوری چشم‌شان، اراده خداوند چیز دیگری است. 
 
رئیس ستاد اقامه نماز درباره اینکه رابطه حرکت حسینی و پیاده‌روی اربعین با قرآن چیست افزود: کتمان آمریکا و غربی‌ها هیچ فایده ندارد و بالاخره مردم حقیقت را می‌فهمندو در این خصوص قرآن آیه‌ای دارد که می‌فرماید "آنچه تو کتمان می‌کنی، خدا از خفا خارج می‌کند" و آمریکا و غربی‌ها با خدا می‌جنگند، چون خدا خواسته امام حسین(ع) عزیز شود.
 
 وی درباره اینکه کلید اربعین را چه کسی زد افزود: وقتی امام حسین (ع) شهید شد، خفقان و سکوت جامعه را فراگرفت؛ به گونه‌ای که احدی جرات نمی‌کرد کاری کند، اما ۴۰ روز که گذشت آخرین صحابه پیامبر «جابربن عبدالله انصاری» نخستین زائر امام حسین (ع) از شهرتش استفاده کرد و سکوت را شکست.
 
وی ادامه داد : ایشان وقتی پیاده به کربلا آمد، سکوت را شکست و راه زیارت امام حسین علیه السلام را باز کرد و بعد از آن نیز اهل بیت امام حسین (ع) به کربلا آمدند.
 
رئیس ستاد اقامه نماز گفت : این خواص گاهی باید حرفی بزنند و حقی را تایید کنند.
 
استاد علوم قرآنی درباره شخصیت جابربن عبدالله انصاری افزود: جابر در ۱۹ جنگ از ۲۷ جنگ پیامبر اکرم (ص) همراه ایشان بود و یک رزمنده شجاع بود و با پیامبر (ص) و اهل بیت پیامبر (ص)، امیرالمومنین (ع) ،حضرت زهرا (س)، امام حسن (ع)، امام حسین(ع) ، امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) ) رفت و آمد داشت.
 
حجت‌الاسلام قرائتی گفت: جابر بن عبدالله انصاری هم سکوت را شکست و هم در مقابل اهل بیت عصمت و طهارت تواضع کرد.
 
وی افزود :کاری که برای خداست این گونه است، مرقد مطهر سیدالشهدا علیه السلام یک روز یک زائر به نام جابر داشت، اما اکنون ده‌ها میلیون نفر زائر آن هستند، در واقع هر چیز برای خدا باشد، رشد می‌کند.
 
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: آنها از روی کینه و عداوت با اسلام این راهپیمایی ده‌ها میلیونی و بزرگ اربعین را نشان نمی‌دهند، اما باید بدانیم که به لطف خدا این راهپیمایی اربعین حسینی مسلمانان را بیمه می‌کند.
 
حجت‌الاسلام قرائتی افزود: من به عنوان معلم قرآن دل‌خوشم، زیرا خداوند در قرآن فرموده کینه و دشمنی‌ها به خود دشمنان بازمی‌گردد، بنابراین آمریکایی‌ها واروپایی‌ها و رژیم‌صهیونیستی چه این مراسم را نشان دهند و چه نشان ندهند، ذره‌ای از بزرگی و فضیلت راهپیمایی اربعین و حضور ده‌ها میلیونی عاشقان امام حسین (ع) و اهل بیت کم نمی‌کند.
 
وی گفت: در واقعه کربلا دشمنان اباعبدالله الحسین (ع) با کف و سوت زدن قصد داشتند کسی سخنان امام را نشنود، اما اکنون می‌بینیم صدای امام حسین (ع) به دنیا رسیده و آنهایی که کف و سوت می‌زدند، محو شده‌اند.
 
وی به حضور اهل سنت عراق و مسلمانان دیگر کشورها در این مراسم اشاره کرد و افزود: اهل سنت امام حسن و امام حسین(ع) را به عنوان دو آقای اهل بهشت می‌شناسند و در بسیاری از کتب و احادیث اهل سنت این دو امام را از بزرگان دین اسلام نام برده‌اند، اما حضور مسلمانان دیگر کشورها در این راهپیمایی یکی دیگر از فضیلت‌های آن در ایجاد اتحاد و وحدت میان همه مسلمانان است.
 
وی درباره برکات مراسم اربعین تصریح کرد: این راهپیمایی میلیونی هم مردم ایران، عراق، شیعیان و همه مسلمانان را بیمه می کند و این مهمترین برکت مراسم اربعین حسینی است.