ماجرای نیمروز ۲ محمدحسین مهدویان در گروه آزادی از روز چهارشنبه 3 مهر در سینماهای کشور اکران خواهد شد.جشنواره فیلم فجر

به گزارش مرور نیوز، از روز چهارشنبه 3 مهر فیلم‌های «پیلوت» ابراهیم ابراهیمیان در گروه زندگی،  ماجرای نیمروز ۲  محمدحسین مهدویان در گروه آزادی  و «آبی به رنگ آسمان» امیر رفیعی در گروه آزاد نمایش داده خواهند شد.

محمدحسین مهدویان «ماجرای نیمروز2: ردخون» را در ادامه «ماجرای نیمروز» ساخته است. این فیلم سینمایی به تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی و نویسندگی حسین تراب نژاد و ابراهیم امینی محصول سال ۱۳۹۷ و موسسه سینمایی سیمای مهر و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و پیام رسان آیگپ (IGAP) است.

 «رد خون» در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و با نامزدی در ۱۱ رشته این جشنواره، توانست سه سیمرغ بلورین در بخش‌های بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین طراحی لباس و بهترین صداگذاری بدست آورد.

جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، محسن کیایی، بهنوش طباطبایی، هستی مهدوی، حسین مهری، مهدی زمین‌پرداز، محمد عسگری، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و حسین فلاح بازیگران «ماجرای نیمروز2» هستند.

جواد عزتی در دو فیلمی که قرار است از ابتدای پاییز اکران شوند، حضور دارد. او با وجود اینکه از بازیگران اصلی «رد خون» بوده، در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین نقش مکمل مرد معرفی شد و در نشست خبری «رد خون» درباره واکنش به ناکامی‌های گذشته‌اش در کسب جایزه در جشنواره فجر گفت: من اگر واکنش بلد بودم تاکنون جایگاه سفت و محکمی در سینما داشتم.  

این فیلم که به گفته عواملش با پشتوانه یک سال و نیم تحقیقات ساخته شده است به روایت حمله منافقین همزمان با اعلام آتش‌بس جنگ تحمیلی میان ایران و عراق به خاک ایران می‌پردازد. عملیاتی که ایران با نام «مرصاد» موفق می‌شود نیروهای منافقین را در داخل خاک عراق عقب براند.

«پیلوت» ساخته ابراهیم ابراهیمیان محصول سال 1396 است که امسال بعد از دو سال تعویق در سی و هفتمین جشنواره جهانی فجر رونمایی شد.

این فیلم یک کمدی اجتماعی است و ابراهیمیان در چهارمین ساخته سینمایی‌اش سراغ مضمون متفاوتی رفته است. این فیلم سینمایی روایتگر یک مرده‌کش است.

جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ و سعیدآقاخانی با حضور پریوش نظریه و با معرفی بهدخت ولیان بازیگران اصلی «پیلوت» را تشکیل می‌دهند. بانیپال شومون، گیلدا ویشکا، صفر محمدی و علی جعفری از دیگر بازیگران فیلم هستند.

پیش از بهدخت ولیان قرار بود الناز شاکردوست در این فیلم سینمایی ایفای نقش کند که در حادثه‌ای آسیب دید و بهدخت ولیان جایگزین او شد.

«آبی به رنگ آسمان» مستندی به نویسندگی زنده یاد خشایار الوند و کارگردانی امیر رفیعی محصول سال 1396 است. الوند و رفیعی در این مستند 74 سال تاریخ باشگاه استقلال را روایت می‌کنند. این مستند در بخش مسابقه ملی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور داشته است.

مهناز افشار، سیامک انصاری، فرهاد اصلانی، حمیدرضا آذرنگ، بابک حمیدیان، همایون ارشادی و ... راوی این تاریخ در «آبی به رنگ آسمان» هستند و رضا یزدانی بازیگر و خواننده تیتراژ پایانی آن را خوانده است.

علی فتح الله زاده مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران، امیر رفیعی را در تهیه و تولید فیلم همراهی کرده و شهاب کاظمی از کارگردانان و مدیران شبکه نمایش خانگی به عنوان مشاور پروژه در این مستند حضور داشته است.

زنده یاد خشایار الوند درباره نگارش این مستند گفته است: من نمی خواستم جانب‌دارانه و به عنوان یک هوادار باشگاه استقلال متن فیلم را بنویسم، بنابراین صادقانه متن را نوشتم. حتی موقعیت هایی که به ضرر باشگاه بود، در فیلم بیان شده است.