چند روزی است کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن که توسط خود عادل فردوسی پور خوانده شده است، به بازار آمده است.

به گزارش مرور نیوز،  کتاب فوتبال علیه دشمن به قلم سایمون کوپر و ترجمه عادل فردوسی پور قدرت و نفوذ فوتبال در عرصه‌های غیر فوتبالی را مورد بررسی قرار داده و از تأثیر فوتبال در دگرگونی ساختارهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی صحبت می‌کند.

هم چنین چند روزی است کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن که توسط خود عادل فردوسی پور خوانده شده است، به بازار آمده است.

اگر نسخه‌ی چاپی کتاب را خوانده‌اید باز هم کتاب صوتی فوتبال علیه دشمن حال و هوای دیگری دارد. از طرفی شبیه شنیدن یک گزارش مهیج فوتبال با صدای عادل فردوسی‌پور است. از طرف دیگر فردوسی‌پور موقع خواندن کتاب جزییاتی را رعایت می‌کند که آن را به عنوان نسخه‌ی شنیداری از نسخه‌ی چاپی متمایز می‌کند.

انگار موقع خواندن یک ویرایش سریع هم انجام داده و جملات خیلی روان‌تر هستند. نمونه‌ی صوتی که فعلا منتشر شده مربوط به فصل دوم است و بازی هلند و آلمان که با پیروزی هلند پایان پذیرفت. یکی از آن بازی‌هایی که انتقام‌جویانه بود و هلندی‌ها پاسخ جنگ را در زمین فوتبال دادند. عنوان فصل دوم عبارتی است که رینوس میشل مربی هلندی همیشه آن را به کار می‌برد: «فوتبال جنگ است».

این یکی از بهترین توصیفات درباره فوتبال است. فوتبالی که به قول بیل شنکلی فراتر از مرگ و زندگی است. فوتبالی که ما آن را با صدای عادل فردوسی‌پور تجربه کردیم و حالا دلمان برای تجربه‌ی دوباره‌ی فوتبال با صدای او تنگ شده است.