معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، گفت: دعاوی مردم در دستگاه قضایی مطرح می‌شود که باید مراقب بود همواره بر اساس حق، عدل، انصاف و مروت با مردم رفتار شود.

به گزارش مرور نیوز، مظفر حمزه‌ای معاون قضایی رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: همواره باید با عمل به قانون، تلاش کرد که حقوق شهروندی ارباب رجوع رعایت شود و حقی از کسی ضایع نشود.

وی با بیان اینکه قضات دستگاه قضا باید با صدور احکام قاطع با مجرمان، تبهکاران و مخلان نظم، امنیت و آرامش در جامعه، قاطعانه برخورد کنند، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی، وحدت و همدلی متولیان امر و مشارکت مردم، زمینه های کاهش جرائم را ایجاد کرده و امنیت و آرامش را بر فضای جامعه حاکم کرد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری هرمزگان عملکرد کارکنان دستگاه قضا در شهرستان رودان را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و بر ضرورت ارتباط و تعامل تنگاتنگ دادگستری و دادستانی رودان با فرمانداری، اعضای شورای تامین، امام جمعه و مردم در راستای برطرف کردن مشکلات و کاهش جرائم، تاکید کرد.

حمزه ای عملکرد دادستان سابق رودان را قابل تحسین دانست و افزود: وی با تعامل، همدلی و ارتباط تنگاتنگ و دوسویه با سایر دستگاه های متولی ایجاد و برقراری نظم و امنیت، کارنامه مطلوب و قابل قبولی از خود به جای گذاشته است.

صفایی دادستان سابق شهرستان رودان در این مراسم گفت: تلاش در جهت آگاه سازی مردم در خصوص قوانین و مقررات از طریق اطلاع رسانی عمومی، انجام تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت عظیم رسانه ها در راستای آگاهی بخشی عمومی جهت پیشگیری از وقوع جرائم از جمله برنامه ها و خدمات دادستانی در طی سال های گذشته بوده است.

وی ترویج فرهنگ تکریم ارباب رجوع و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت، اشرار مسلح و بر هم زنندگان آرامش عمومی را از جمله اقدامات خود در دوران تصدی دادستانی در این شهرستان دانست.

در این مراسم با حکمی از سوی آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه، موسی اخلاقی فر به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید رودان معرفی و از تلاش ‌های رضا صفایی دادستان سابق شهرستان رودان تقدیر شد.