مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امورات ثبت ماهیت شبه قضایی دارد و از حساسیت بالایی برخوردار است که اقتضاء می کند به صورت مرتب در حوزه آموزش فعال باشیم.

به گزارش مرور نیوز، عباس فرزادنیا مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم گردهمایی روسای ادارات بازرسی و رسیدگی به شکایات ادارات کل ثبت اسناد و املاک سراسر کشور ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین گفت: همان‌گونه که می‌دانید  مقام معظم رهبری در سال 1381 سند چشم انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی را در 13 آبان به سران قوا ابلاغ کردند. در تهیه این سند توسعه یافتگی متناسب با ارزش های اسلامی ملی مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه در سال 89 سیاست های کلی نظام اداری دوباره از سوی  مقام معظم رهبری به ما ابلاغ شد، بیان کرد: در راستای تقویت موضوع توسعه یافتگی که ایشان در سند مورد تاکید قرار دادند در بند 5 به ارتقای دانش و تخصص توجه شده است. به جهت ضرورت داشتن دانش برای اجرای منویات ایشان و اجرای اسناد بالادستی این همایش برگزار شد.

وی ادامه داد: سازمان ثبت طی سال های اخیر مسیر رشد را به خوبی طی کرده و گواه آن رضایت مردم، جامعه هدف و مسئولین نظام است. امور ثبت به لحاظ پیچیدگی های کاری ای که دارد با مشکلاتی اجتناب ناپذیر روبرو می شود. امورات ثبت ماهیت شبه قضایی دارد و از حساسیت بالایی برخوردار است که اقتضا می کند به صورت مرتب در امر آموزش فعال باشیم. طی سنوات گذشته در حوزه نظارت اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

فرزاد نیا با بیان اینکه ضرورت داشت برای ارتقای کیفیت و کمیت نظارت، بازرسی و ارزیابی مدیریت اقدامات تکمیلی دیگری انجام شود، عنوان کرد: نظارت یکی از ارکان مدیریت نوین در تمامی نظام‌های اداری است. گسترش فناوری اطلاعات اقتضا می کند که در حوزه نظارت و بازرسی تجدید نظر داشته باشیم و نظارت را در سازمان ها دگرگون کنیم و متناسب با تحولاتی که در سازمان اتفاق افتاده است در راستای بازرسی و نظارت نوین حرکت کنیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار کرد: همین اصل تغییر نظارت از سنتی به نوین را ایجاد می کند که با نظارت حرفه‌ای، علمی و الکترونیک قابل تحقق است. طی چند ماه اخیر با همکاری دوستان حوزه فناوری اقدامات خوبی در حوزه فناوری اطلاعات و تشکیل سامانه جامع نظارت و بازرسی انجام شده است و طی روزهای اخیر گام های خوبی از قبیل گزارش از ثبت آنی برداشته شده است.

وی در پایان یکی از موضوعات مهمی را که باید مورد پیگیری قرار می گرفت، موضوع چک لیست ها دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه به استثنای دفاتر اسناد رسمی طرح چک لیست نداشتیم و آن نیز نیازمند تحول بود. طی اقدامات همکاران در نظارت و اجرا آرشیو ثبت شرکت ها چک لیست های مدونی مطابق قوانین، بخشنامه ها و آیین نامه ها تدوین شد و پس از تایید رییس سازمان ثبت به سراسر کشور ابلاغ خواهد شد. شیوه نامه هایی هم تدوین و قرار شد آیین نامه های اجرایی دستگاه های نظارتی مورد مطالعه قرار گیرند که به ریاست سازمان تقدیم شد که پس از تایید به سراسر کشور ابلاغ می شود.