مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: به همت خیرین از فروردین ماه تا پایان شهریور امسال تعداد ۵۳۰۳ مددجوی جرایم غیرعمد با مجموع بدهی ۴هزار میلیارد ریال از بند زندان آزاد شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ستاد دیه کشور، سید اسدالله جولایی با اشاره به رشد ۳۸ درصدی آزادی‌های این نهاد حمایتی گفت:  به اعتبار ۳۱۳ جشن گلریزان ویژه ماه رمضان و کمک‌های نوع‌دوستانه خیرین در نیمه نخست سال‌ جاری پنج هزار و ۳۰۳ زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با مبلغ بدهی ۴ هزار میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریالی از بند حبس رهایی یافتند که در روند آزادی این بدهکاران مالی و دیه رقمی معادل ۱۶۴ میلیارد تومان از سوی اولیاءدم و طلبکاران خصوصی گذشت رضایتمندانه شده است. (گذشت ۳۹ درصدی از مجموع بدهی)

مدیر عامل ستاد دیه کشور افزود: خراسان‌ رضوی با ۵۷۵ مورد بیشترین تعداد آزادی را به خود اختصاص داده و در رتبه بعدی گیلان با ۴۹۱ محکوم، تهران با ۴۰۵ محبوس و استان‌های فارس و اصفهان نیز هر کدام با فراهم آوردن زمینه استخلاص ۳۶۰ آزادی در صدر این فهرست قرار دارند.

وی در تفکیک جرایم افراد استخلاص یافته ادامه داد: ۴۱۱ مددجو بابت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی، ۳۴۶۶ زندانی به دلیل بدهی‌های مالی و ۱۴۲۷ مرد ایرانی نیز با عنوان عدم استطاعت مالی در پرداخت مهریه و نفقه در بند حضور داشتند که به همت هموطنان از گرفتاری حبس نجات یافتند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تاکید کرد: در جمع افراد آزاد شده ۱۸۳ زن حضور دارند که این تعداد محبوس نسبت نیمسال ۹۵ رشدی دو  برابری داشته است.