امام حسین(ع) بزرگ‌ترین چهره انقلابی جهان و تاریخ، قهرمان طاغوت‌شکن همیشه جاوید و سردمدار نهضت‌های ضد طاغوتی است، شخصیتی که به‌خاطر دفاع از حریم اسلام در برابر طوفان‌های سیاه طاغوتیان اموی تا آخرین مرز ایثار و نثار به پیش رفت.

به گزارش مرور نیوز، امام حسین(ع) بنیانگذار فرهنگ عاشورا، بزرگ‌ترین چهره انقلابی جهان و تاریخ، قهرمان طاغوت‌شکن همیشه جاوید، سردمدار نهضت‌های ضد طاغوتی، میوه دل پیامبر(ص)، نور دو دیده زهرا(س)، فرزند جسم و روح امیرمؤمنان علی(ع)، بازوی امام حسن‌مجتبی(ع) است.

شخصیتی که به‌خاطر دفاع از حریم اسلام در برابر طوفان‌های سیاه طاغوتیان اموی تا آخرین مرز ایثار و نثار به پیش رفت و به‌خاطر دفاع از شرافت مسلمانان و کرامت نفس انسان‌ها، در هر زمان و مکانی فریاد زد.فریادی رعدآسا، به بزرگی همه جهان، به بلندای خورشید، به عظمت عرش و فرش، با یارانی جانباز و شیفته جهاد و شهادت.

رعدی که برق آن همه‌جا را روشن کرد سیاهی‌ها را از سفیدی‌ها، ستم‌ها و بی‌عدالتی‎ها را از عدل و داد آشکار ساخت و فرهنگی ماندگار به‌جای گذاشت که این فرهنگ، همواره بالنده و سازنده بر پیشانی جهان و تاریخ اسلام گرویده و همواره موجب تقویت اراده‌ها، تحریک احساسات و جنبش اندیشه‌ها می‎گردد.

حسین(ع) به جهان آمد تا همیشه و در همه‌جا، آتشفشانی بر ضد ظلم و استکبار و جریان طاغوتی روشن کند تا سوزنده تار و پود طاغوتیان و ستمگران و روشنگر دل‌های تاریک گردد.

چهره حسین(ع) بر فراز همه مکان‌ها و اعصار، از سال‌ها، ماه‌ها، روزها، شب‌ها، ساعت‌ها و بلکه دقیقه‌ها و لحظه‌هاست.بنابراین هرگز با گذشت زمان او را فراموش نخواهد کرد؛ بلکه با رشد و ارتقاء اندیشه‌ها، خاطره نهضت او شکوهمندتر خواهد شد.

امام حسین(ع) خلاصه اسلام ناب است.چراغ روشنی‌بخش هدایت و کشتی نجات است و هدفش خلاصه می‎شود در نفی همه معبودهای باطل و استواری معبود حق در دل‌ها و اندیشه‌ها و صحنه‌ها.

حسین(ع) یک فرهنگ، یک امت، یک انقلاب عظیم، یک مکتب ناب تحول‌بخش و بالنده است.

حسین(ع) احیاگر آیین ناب محمد(ص) و فرهنگ پُربار علی(ع) و چون طوفانی ویرانگر برای خاموش‌سازی شعله‌های فساد و واژگونی زندگی سیاه ننگین ظالمان و مستکبران بود.

نهضت امام حسین(ع) تنها نهضت برای سرنگونی طاغوت نبوده؛ بلکه با نهضت او، همه فکرها و اندیشه‌های ارجمند حفظ شد و اسلام از هرگونه دستبرد، سالم و استوار گشت و بازارارزش‌های والای انسانی مانند: شجاعت، ایثار، جانبازی، آزادی، استقامت، پاک‌زیستی و کرامت انسانی، رونق گرفت.

کربلا؛ مخزن بی‌پایان و سرچشمه فیض

حجت‌الاسلام فرزاد منصوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان این‌که انسان هر چه در عمق واقعه کربلا می‌اندیشد، متحیّر و مبهوت می‌شود، افزود: کربلا یک سرّ الهی و مخزن بی‌پایان و سرچشمه فیّاض است و این همه غواصان قهرمان و شناوران عاشق که در دریای عظیم معرفت حسینی قرار گرفتند و پژوهش، تحقیق و مطالعاتی در این زمینه داشته‌اند، خود را عاجز می‌دانند.

 وی با اشاره به حدیث قدسی که می‌فرماید: «من حسین را گنجینه‌دار وحی خویش قرار دادم و او را با شهادت گرامی داشتم و فرجامش را به سعادت ختم کردم، او برترین شهید است و بالاترین درجه را میان شهیدان دارد، کلمه تام و کاملم را با او قرار دادم و حجت رسایم نزد اوست»، اضافه کرد:

همه ائمه معصومین(ع) گنجینه‌دار وحی الهی هستند، خداوند در این حدیث به‌صورت اختصاصی و با عنایت ویژه امام حسین (ع) را گنجینه دار وحی معرفی کرده است.

 منصوری همچنین با اشاره به هدف قیام امام حسین(ع) اظهارکرد: امام حسین(ع) در راهی که به کربلا می‌آمدند، فرمودند: «من از همه مردم سزاوارتر هستم که زیر بال دین را بگیرم و به نصرت دین خدا قیام کنم و به عزت‌بخشی دین و حراست از عزت دین به‌

پا خیزم برای این‌که نام خدا بر فراز بلندترین قله عالم باشد.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد با بیان این‌که اگر هدف الهی نباشد هیچ کاری ارزش ندارد، اظهارکرد: پیامبر اکرم(ص) در جواب فردی که پرسید چه کسی در راه خدا می جنگد، فرمودند: «کسی که برای این‌که نام خدا بالاترین مقام را داشته باشد».

 وی با بیان این‌که حجت دست خداست، افزود: حجت بالغه را نزد حسین قرار دادن یعنی با وجود کربلا حجت بر همه عالم تمام است کمااینکه در حدیث است که بعد از غدیر و مشاهده ۱۲۰ هزار نفر، حجت بر همه تمام شد.

 رئیس اداره‌ تبلیغات‌ اسلامی شهرستان خرم‌آباد تصریح کرد: در هر پژوهشی معلوم نیست همه مواد خامش آماده باشد، اما کربلا به مانند قرآن کریم است که پیامبر(ص)) فرمود: «قرآن سفره لذیذ الهی است» که به بیان آیت‌الله جوادی لازم نیست کسی غذای خودش را در سفره الهی بگذارد بلکه قرآن سفره آماده الهی است.

 وی گفت: کربلا نیز مخزن همه ارزش‌هاست، لذا برای یک پژوهشگر همه مواد خام آماده است و همواره آسیب‌های عاشورا زمانی پدید می‌آید که افرادی بخواهند از جانب خودشان فکری یا احساسی را بر کربلا تحمیل کنند.

 وی با اشاره به روایتی مبنی بر این‌که خواندن مکرر قرآن کریم هیچ‌گاه خسته کننده نیست، بلکه نشاط‌بخش است، افزود: پژوهش درباره کربلا هم سوز و گداز و هم فهم و کمال، هم بصیرت و هم احساس می‌خواهد.