مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: با اجرای طرح ملی شهاب در مدارس ابتدایی این استان 23هزار و 454 دانش آموز دوره ابتدایی تحت پوشش این طرح قرار گرفته است.

به گزارش مرور نیوز، گودرز کریمی فر روز دوشنبه در اولین جلسه ستاد اجرایی برنامه ملی شهاب افزود: برنامه ملی شهاب با هدف شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان پایه های چهارم تا ششم ابتدایی با مشارکت بنیاد ملی نخبگان در شهرهای خرم آباد، بروجرد، کوهدشت، الشتر و الیگودرز اجرا می شود.

کریمی فر شناسایی و هدایت استعدادهای برتر دانش آموزان را رسالت مشترک دو نهاد آموزش و پرورش و بنیاد ملی نخبگان برشمرد و افزود: متولیان تعلیم و تربیت باید در راستای جایگزینی نخبه پروری به جای نخبه زدایی تلاش کنند.

کریمی فر بیان کرد: نخبگان زیادی در سطح جامعه وجود دارند که به دلیل عدم برنامه ریزی فرصت شکوفایی و بروز استعداد های درونی خود را پیدا نمی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه برنامه ملی شهاب را فرصتی مناسب برای شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان برشمرد و ادامه داد: با توجه به نقش محوری معلم در فرایند تعلیم و تربیت باید از معلمان خلاق، نوآور و توانمند در اجرای برنامه ملی شهاب استفاده شود تا بتوانند متناسب با اهداف این برنامه به صورت گام به گام دانش آموزان را هدایت کنند.

در حال حاضر320 هزار دانش آموز در چهار هزار و 207 آموزشگاه استان تحصیل می کنند.