نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: شهرستان نورآباد 114 روستای مال‌رو و جاده کم‌کیفیت و بی‌کیفیت دارد.

به گزارش مرور نیوز، «علی رستمیان» در همایش دهیاران و شورایاران استان اظهار کرد: در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری دردناک‌ترین مسأله ما موضوع بیکاری قشر عظیم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما هستند و زیرساخت‌های لازم را در این شهرستان نداریم.

وی اضافه کرد: در استان‌های برخوردار برای یافتن سرمایه‌گذار می‌جنگند اما در استان ما باید برای تجهیز زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذار تلاش کرد.

رستمیان ادامه داد: شهرستان نورآباد 114 روستای مال‌رو و جاده کم‌کیفیت و بی‌کیفیت دارد که سال گذشته حادثه دردناک و مرگ زن باردار در حین انتقال به بیمارستان در جاده‌های آن روی داد که منجر به مرگ مادر و فرزند وی شد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: جاده‌های شهری نورآباد به نهاوند از حادثه‌خیزترین جاده‌های ماست. محور کرمانشاه به نورآباد باید چهاربانده شود و بحث راه‌آهن اگر به کرمانشاه متصل شویم یکی از راه‌های توسعه را طی کرده‌ایم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: 25 درصد روستاهای شهرستان نورآباد گازرسانی شده و تقریباً 40 درصد از میانگین استانی عقب‌تر است. نورآباد یکی از سردترین شهرستان‌های استان است که تعرفه آن جزو مناطق سردسیر نیست باید در این 5 ماهه تعرفه با مناطق سردسیر منطبق شود.

وی خاطرنشان کرد: چند ماه است که حقوق پرسنل شهرداری پرداخت نشده و خودروهای آن‌ها فرسوده است. در بحث مسکن روستایی نیز اگر یک زلزله یک ریشتری بیاید فاجعه انسانی در روستاهایی ازجمله میربیگ جنوبی و کاکاوند خواهیم داشت، چون بیشتر خانه‌های این روستاها شبیه خشکه‌چین هستند.

رستمیان خاطرنشان کرد: 114 روستای مال‌رو گواه این مطلب است اگر گازرسانی مناطق جنگل‌خیز ما را اولویت بدهید کمک شایانی به این جنگل‌ها شده است چرا که برای گرما از چوب این جنگل‌ها استفاده می‌کنند.

رستمیان یادآور شد: روغن حیوانی ما را به اسم کرمانشاه بسته‌بندی و به فروش می‌رسانند. کوچک‌ترین کارخانه برای بسته‌بندی حبوبات نیز نداریم.