مسئول بسیج دانشجویی مازندران با بیان اینکه بسیج دانشجویی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بی‌طرف است گفت: فراهم کردن فضای مشارکت حداکثری برای انتخابات راهبرد اصلی بسیج دانشجویی است.

به گزارش مرورنیوز، شهرام نوری در نشست خبری هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یادگار امام راحل بوده و روز بسیج دانشجویی را به فرمان امام راحل تشکیل شده گرامی می‌داریم.

وی افزود: در پیام تاریخی امام راحل تشکل بسیج دانشجویی و طلبه بسیار دارای اهمیت برای جامعه قلمداد شده است.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به اینکه طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها باید با تمام توان خود از انقلاب و اسلام دفاع کنند تصریح کرد: امام راحل از دانشجویان و طلاب به عنوان پاسداران پایگاه علمی و حوروزی دینی یاد کردند.

نوری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در طول سال چندین نشست با دانشجویان و طلاب برگزار می‌کنند که نشان از اهمیت این قشر برای کارگزاران نظام دارد افزود: حضور در صحنه و میدان از سوی بسیجیان مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی با اعلام اینکه دانشجویان باید در چالش‌های علمی، دانایی، تولید فکر، سازندگی و خدمت رسانی به مردم، دفاع سیاسی، تهاجم سیاسی، دفاع نظامی اتفاق نظر داشته باشند گفت: بسیج دانشجویی نیز بر اساس دیدگاه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، راهبردهای خود را تبیین کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران از عضویت 60 هزار دانشجوی دانشگاه‌های استان در 182 پایگاه بسیج دانشجویی دانشکده و دانشگاه‌های استان خبر داد و گفت: بسیج دانشجویی در تمامی دانشگاه‌های دولتی، آزاد، علوم پزشکی، پیام نور، علمی و کاربردی، فرهنگیان، غیرانتفاعی حضور فعال دارند.

نوری با بیان اینکه جذب و سازماندهی همواره در راس امور بسیج دانشجویی است افزود: توانمندسازی اعضای تشکل از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی بوده که با محور قرار گرفتن تربیت کادر انقلاب اسلامی تدارک دیده شده است.

وی با اعلام اینکه بسیج دانشجویی یک تشکل فراجناحی و متعلق به نظام و انقلاب است گفت: این تشکل در حوزه سیاسی منصوب به شخص، افراد و گروه خاصی نبوده است.

مسئول بسیج دانشجویی مازندران با بیان اینکه بسیج دانشجویی با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها بی‌طرف است گفت: فراهم کردن فضای مشارکت حداکثری برای انتخابات راهبرد اصلی بسیج دانشجویی است.

نوری با اشاره به اینکه 200 دانشجوی نخبه بسیجی دانشگاه‌های استان در طرح ولایت آموزش مبانی اندیشه اسلامی در قم شرکت کردند افزود: این دوره‌ها با هدف ارتقا بینش و بصیرت دانشجویان در حوزه اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه 768 حلقه صالحین دانشجویی در استان سازماندهی شده است گفت: این حلقه‌ها در حوزه‌های تربیت بدنی، فرهنگی، سیاسی فعالیت که زیرساخت بسیج دانشجویی را تشکیل می‌دهند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به اینکه مازندران از استان‌های شاخص در اردوهای جهادی بوده است افزود: امسال سه هزار نفر از دانشجویان در قالب 175 گروه جهادی به روستاها و مناطق محروم مازندران اعزام شدند.

نوری با بیان اینکه گروه‌های بسیج دانشجویی استان به خوزستان، بندرعباس و لرستان اعزام شدند گفت: گروهی از بسیج دانشجویی مازندران در ایام اربعین به کربلای رفتند.

وی از ساخت 8 خانه محروم در روستاهای استان توسط بسیج دانشجویی مازندران، کمیته امداد، خیران و بسیج سازندگی استان خبر داد و افزود: آبرسانی به 15 روستای مناطق محروم مازندران توسط دانشجویان بسیجی مازندران صورت گرفته است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی مازندران با بیان اینکه اقدام دانشجویان بسیجی سبب دلگرمی مردم محروم در روستاها شده است گفت: برنامه شکوه هجرت در اواخر آذرماه برای تجلیل از برترین‌های اردوهای جهادی در ساری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 40 عنوان برنامه فرهنگی توسط بسیج دانشجویی در سال انجام می‌شود افزود: اردوهای راهیان نور به مناطق غرب کشور با اعزام 400 نفر از دانشجویان صورت گرفته است.

نوری با بیان اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی، تریبون آزاد و نشست‌های بصیرتی در دانشگاه‌های استان با بسیج دانشجویی تقویت می‌شود گفت: ستاد اربعین حسینی جهت تسهیل در اعزام دانشجویان صورت گرفته است.