استاندار مازندران بیان کرد:صنایع سورتینگ مرکبات در مازندران باید تقویت شود و تحقیقات کشاورزی در این زمینه بیشتر شود

به گزارش مرور نیوز، ربیع فلاح جلودار در جمع تجار و فعالان اقتصادی غرب مازندران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن، اظهار داشت: آمایش سرزمینی غرب مازندران باید با توجه به این خطه اجرایی و در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

وی افزود: قوانین مورد اجرا در حوزه اراضی کشاورزی و گردشگری شرق و غرب مازندران با یکدیگر قابلیت اجرایی ندارد و باید با ملاحظاتی انجام شود.

استاندار مازندران با تاکید بر تقویت توامان اقتصاد کشاورزی و گردشگری در غرب مازندران،  تصریح کرد: با اعطای تسهیلات به این حوزه باید در زمینه احداث گلخانه‌های بزرگ در غرب مازندران اقدام کنیم.

وی بیان کرد: باید از اختیارات خود در استان جهت تسریع در رفع مشکل مردم اقدام کنیم و فعالان اقتصادی را بی جهت اسیر بروکراسی‌های اداری نکنیم.

استاندار مازندران با اشاره به وقوع سرمای اخیر ماه گذشته در استان از پیگیری وزیر ارتباطات برای مطرح کردن سریع موضوع در دولت قدردانی کرد و افزود: دولت تلاش دارد تا مشکلات صاحبان تولید را در اسرع وقت رفع کند.

وی با تاکید بر ارتقا رقابت‌پذیری در تولید محصولات فعالان اقتصادی، گفت: باید فرهنگ تولید صادرات گرا و کیفی محور مدنظر صادرکنندگان و تولیدکنندگان قرار گیرد.

فلاح با اشاره به سرمایه‌گذاری بالای بخش خصوصی در احداث پایانه گل و گیاه غرب مازندران، تصریح کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باید دولت نیز حمایت‌های بیشتری در این زمینه صورت دهد.

استاندار مازندران با بیان اینکه صنایع سورتینگ مرکبات در مازندران باید تقویت شود و تحقیقات کشاورزی در این زمینه بیشتر شود، گفت: سرما و برف از زمستان به پاییز رسیده  و تغییرات آب و هوایی امری جدی بوده که باید در زمینه مدیریت حوادث جدیت بیشتری داشته باشیم.

وی از فعال شدن 200 واحد تولیدی مشکل دار و راکد در استان از طریق اعتبارات ستاد تسهیل واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: بانکها باید از بانک محوری دوری کرده و دغدغه رفع مشکلات تولیدکنندگان را داشته باشند.

فلاح با اشاره به اینکه هنوز به صورت واقعی گردشگری اقتصادی در استان نداریم، افزود: به صورت غیرمستقیم از قبل سفر گردشگران در سال بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان عاید مردم استان می‌شود.