مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه برای توسعه فعالیت زیست‌محیطی نیاز به همراهی و همدلی رسانه‌ها داریم، گفت: بحث آموزش حفاظت از محیط زیست باید توسط رسانه‌ها نهادینه شود.

به گزارش مرور نیوز، حسینعلی ابراهیمی کارنامی  اظهار کرد: یکی از راه‌های توسعه در استان مازندران تقویت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های زیست‌محیطی استان باید تقویت شود و حفظ محیط زیست در مازندران باید به صورت دغدغه جدی و عمومی تبدیل شود، افزود: باید مردم نسبت به حقوق خویش در حوزه محیط زیست آگاه شوند و نباید از افزایش آگاهی مردم در این زمینه‌ها نگران باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه حفظ دغدغه محیط زیستی باید به صورت جدی در سطح جامعه گسترش پیدا کند، اظهار کرد: تشکل‌های زیست‌محیطی با رسیدن به اهداف زیست‌محیطی کمک موثری می‎توانند انجام دهند و با کمک سازمان‌های مردم نهاد می‌توانیم به نتایج مطلوب برسیم.

ابراهیمی‌کارنامی با اعلام اینکه محیط زیست مربوط به همه مردم است، یادآور شد: همه افراد جامعه برای حفظ محیط زیست دغدغه داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای توسعه فعالیت زیست‌محیطی نیاز به همراهی و همدلی رسانه‌ها داریم، گفت: بحث آموزش حفظ محیط زیست باید در سطح رسانه‌ها نهادینه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در ارتباط با ساماندهی زباله در استان، افزود: درست است که متولیان باید نسبت به ساماندهی مناسب زباله اقدام کنند ولی از مردم انتظار است که در امر تفکیک زباله مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در امر تفکیک زباله در استان باید فرهنگ‌سازی مناسب شود،یادآور شد: جنبش اجتماعی در این حوزه باید فعال شود و با کمک متولیان نسبت به ساماندهی مناسب زباله باید اقدام شود.

ابراهیمی‌کارنامی در ارتباط با دغدغه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مازندران درباره ساماندهی زباله استان، گفت: این تشکل‌ها حق دارند نسبت به وضعیت ساماندهی زباله در استان گلایه داشته باشند، چرا که یک مورد از اقدامات انجام شده در استان منجر به ساماندهی زباله در مازندران نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران درباره وضعیت فضای سبز استان که توسط سازمان‌های مردم نهاد حاضر که سرانه 3.5 متر اعلام شد، خاطر نشان کرد: این موضوع هم باید بررسی شود و در صورت صحت این موضوع دغدغه فعالان این عرصه باید پیگیری شود.