سید محمد جعفری گفت: پیش‌بینی می‌شود هشت‌تا ۱۰ هزار تن سویا از کشاورزان مازندران خریداری شود.

به گزارش مرورنیوز، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ بیان داشت:از ۲۵ مهرماه سال جاری خرید تضمینی دانه روغنی سویا با راه‌اندازی ۱۰ مرکز در استان مازندران آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: ساری، میان‌دورود، نکا، بهشهر، گلوگاه، سیمرغ، قائم‌شهر، جویبار، بابلسر، آمل شهرهایی هستند که مراکز خرید در آن دایر خواهد شد و کشاورزان عزیز می‌توانند نسبت به تحویل دانه روغنی سویا اقدام کنند.

جعفری به قیمت خرید تضمینی دانه روغنی سویا اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری شرکت غله موظف است هر کیلو دانه روغنی سویا را حداکثر با دو درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۲۲ هزار و ۶۵۵ ریال خریداری کند.

وی با اشاره به برآورد میزان خرید سال جاری اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی خرید توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران انتظار می‌رود هشت‌تا ۱۰ هزار تن دانه روغنی سویا از کشاورزان استان مازندران خریداری شود.

جعفری افزود: عمده تولید دانه روغنی سویا در شرق استان از گلوگاه تا بابلسر بوده و پرداختی به کشاورزان نیز از طریق بانک عامل (بانک کشاورزی) انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ تصریح کرد: خرید دانه روغنی سویا در سال جاری شناسنامه‌دار خواهد بود و لیست کشاورزان از طریق سازمان جهاد کشاورزی به مراکز خرید اعلام خواهد شد.

جعفری افزود: اساس دستورالعمل خرید دانه روغنی سویا و ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی، خرید تضمینی در سال جاری به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران و به‌تبع آن به شرکت‌های غله مناطق واگذار شد.

وی همچنین اظهار داشت: حمایت از تولیدکننده، ایجاد تعامل در نظام تولید، جلوگیری از ضایعات محصولات کشاورزی و جلوگیری از ضرر و زیان برای کشاورزان استان، افزایش تولید دانه‌های روغنی در کشور و افزایش درصد خوداتکایی به تولید داخلی این محصول استراتژیک از اهداف مهم خرید تضمینی دانه روغنی سویا است.