رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت که پنج گردشگر تهرانی که عصر پنجشنبه در جنگل های ' بلیران ' در بخش دشت سر این شهرستان مفقوده شده بودند، با کمک نجاتگران این جمعیت نجات یافتند.

به گزارش مرورنیوز، جمشید نیکزاد درباره نجات پنج گردشگر تهرانی مفقود شده در جنگل آمل گفت: گم شدن این گردشگران را 2 خانواده تهرانی به مرکز پیام جمعیت هلال احمر آمل اطلاع دادند و اعلام کردند که آنان در مسیر برگشت از جنگل بلیران راهشان را گم کردند.

وی ادامه داد: نیروهای امدادی و نجاتگران جمعیت هلال احمر بلافاصله به مسیرهای عبوری گردشگران اعزام شدند و به همراه ماموران آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، بخشداری، نیروهای مردمی و دهیاری پس از حدود 2 ساعت جست و جو، سرانجام شب هنگام آنان را پیدا کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت: این پنج گردشگر عضو 2 خانواده تهرانی بودند که صبح پنجشنبه برای تفریح و گردش به جنگل بلیران آمل آمدند و پس از طی مسافت طولانی در داخل جنگل انبوه، مسیر بازگشت را گم کردند.

مفقود شدن گردشگران نابلد غیربومی درجنگل و کوهستان های آمل در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

اینگونه اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهد که مسئولان شهرستان آمل از جمله جمعیت هلال احمر و میراث فرهنگی بارها بر همراه داشتن راهنماهای محلی برای گردش در جنگل تاکید کردند.

مسیرهای جنگلی بویژه در مناطق کوهستانی یا مه آلود بودن هوا گاهی حتی باعث گم شدن افراد بومی می‌شود.