فرماندار نور با تاکید بر تعامل بیشتر دستگاه های اجرایی و قضایی برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز، از آمادگی تمامی دستگاه های شهرستان برای آزادسازی نوار ساحلی این منطقه اعلام کرد.

به گزارش مرورنیوز،هادی خنجری در جلسه ساماندهی سواحل شهرستان نور افزود: مسئولان دستگاه های اجرایی و قضایی شهرستان، تاکنون اقدامات موثری در جهت برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ساحلی داشته اند.

وی گفت: سازمان بنادر به عنوان متولی اصلی دریا می تواند با استفاده از تمامی ظرفیت ها در این زمینه ورود کند .

فرماندار نور همچنین با اشاره به برنامه گردشگری دریایی در این منطقه گفت: نگرانی ما علاوه بر صنعت گردشگری دریایی ، مشکلات زیست محیطی مناطق ساحلی است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز در این جلسه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی را یک فرایند مستمر و پویا دانست و گفت: بر این اساس، تصمیمات لازم برای بهره برداری صحیح از تمام ظرفیت های بالقوه مناطق ساحلی و توسعه متوازن گرفته می شود .

سیاوش رضوانی ، بررسی روش های مختلف حفاظت از نوار ساحلی در برابر تأثیرات ناشی از وقوع پدیده های دریایی و توجه به الزامات زیست محیطی را از مهمترین اهداف این طرح بر شمرد .

وی همچنین مخدوش بودن موضوع حریم دریا ، نوسانات سطح آب دریای خزر و آلودگی آب های زیر زمینی و سطحی را از چالش های مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی عنوان کرد .

در این نشست که دادستان ، شهردار و مسئولان مرتبط با آزادسازی حریم دریایی شهرستان نور حضور داشتند در خصوص نحوه همکاری دستگاه های ذیربط برای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز ساحلی و آزاد سازی سواحل بحث و تبادل نظر شد.

طرح آزادسازی حریم ساحلی دریای خزر از چندی پیش با همکاری مسئولان دستگاه قضایی و اجرایی و مصوبه شورای تامین در غرب مازندران آغاز شد، و شهرستان نوشهر 4 کیلومتر از نوار ساحلی در محور شرق این شهرستان را آزاد کرده است.