مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: هرس درختان درگیر با خطوط توزیع نیروی برق با دستور و مجوز استانداری و مدیریت بحران برای جلوگیری از خسارت های احتمالی ناشی از بارندگی، سیل و طوفان انجام می شود.

به گزارش مرورنیوز، قاسم شهابی در جمع خبرنگاران بیان داشت: تمامی هرس های انجام شده با دستور مراجع بالادست و همچنین با نظارت منابع طبیعی و شهرداری های هر شهر انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اشاره به خسارت حدود 200 میلیارد ریالی برف سنگین و طوفان، باران و تندباد سال گذشته به شبکه توزیع نیروی برق مازندران بیان کرد : این هرس ها برای جلوگیری از تکرار خسارت های احتمالی درختان انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه در این عملیات ها هیچ درختی قطع نشده است، افزود: به همه نیروها توصیه شده که تا حد ممکن سرشاخه و گردن بری درختان را انجام دهند و به تنه درختان آسیبی وارد نشود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران اظهار کرد: اصلاح این درختان در جهت امنیت شهروندان و جلوگیری از ایجاد اختلال در شبکه توزیع برق است.

شهابی جایگزینی سیم های توزیع برق با کابل را از برنامه های این شرکت در مازندران اعلام کرد و گفت: کندی روند جایگزینی کابل به علت کاستی در منابع مالی و همچنین هزینه بالای این تعویض است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران  بیان داشت: سال گذشته عمده خسارات وارده به شبکه توزیع برق مازندران از درختانی بود که بر اثر تند باد و بارش برف سنگین شکسته و بر روی سیم ها و کابل های برق افتادند که منجر به قطع سیم های برق شد.