مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به افتتاح ترمینال مسافری ایستگاه زنجان گفت: خط دوم راه‌آهن زنجان – قزوین پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مرور نیوز، علی خدایی امروز در آیین افتتاح سالن مسافری و آغاز عملیات اجرایی خط دوم راه‌‌آهن زنجان - قزوین اظهار داشت: دوخطه‌کردن راه‌آهن زنجان - قزوین در چهار قطعه به اجرا در‌می‌آید که پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پاپان سال 96 به بهره‌برداری برسد.

وی افزایش ظرفیت ترافیکی قطارها، قابلیت جابه‌جایی انبوه بار و مسافر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و نیز کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را از اهداف دوخطه کردن خطوط ریلی عنوان کرد.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن زنجان - قزوین در چهار قطعه به طول 172 کیلومتر احداث می‌شود، بیان کرد: با بهره‌برداری از آن سیر قطارهای مسافربری در این محور به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در آن بار محوری 30 تن برای قطارهای باری قابل حمل است.

وی اعتبار پیش‌‍بینی شده برای ریل‌گذاری در 172 کیلومتر را 520 میلیارد تومان برشمرد و گفت: 104 کیلومتر از این پروژه با اعتبار مورد نیاز 350 میلیارد تومانی در استان زنجان واقع شده است.

خدایی در مورد افتتاح سالن مسافری، ساختمان اداری و محوطه‌سازی سایت ایستگاه راه‌آهن زنجان ابراز کرد: مساحت زیربنای این مجموعه 8 هزار و 400 متر مربع است و در سه طبقه احداث شده است.

وی بیان کرد: سالن انتظار، رستوران، نمازخانه، سرویس بهداشتی، صندوق امانات، اتاق مادر و کودک، آژانس و آسانسورهای باری و مسافری در این ترمینال جانمایی شدند.