معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تردد بیش از 142 هزار وسیله نقلیه طی شبانه روز گذشته در جاده های خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز از بیرجند ، اسدالله جلال‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی سامانه‌های تردد شمار و گشت های راهداری سراسر استان ، در حال حاضر تمامی محورهای استان باز و تردد درآنها به ‌روال عادی در جریان است و از نظر جوی محور قاین - بیرجند دارای بارش پراکنده باران است.

وی افزود: طی شبانه ‌روز گذشته، کل تردد ثبت ‌شده براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 52 تردد شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل 3.6 درصدکاهش را نشان می‌دهد.

معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی سهم وسایل نقلیه سنگین را در جاده های استان21 درصد دانست و بیان کرد: همچنین طی شبانه روز گذشته اوج تردد بین ساعات 16 تا 17 و کمترین تردد بین ساعات 3 تا 4 بوده است.

جلال‌زاده تصریح کرد: بیشترین تردد طی 24 ساعت گذشته در محور بیرجند سربیشه‌، فردوس بشرویه و بیرجند قاین بوده است و هموطنان با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب ‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

وی با اشاره به محدودیت های ترافیکی در محور های استان در ایام نوروز خاطرنشان کرد: در این راستا در محور دیهوک - کرمان تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 23 الی 6 صبح روز بعد در تاریخ 12 فروردین ماه ممنوع است.

معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین در محور یزد - طبس نیز تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 8 الی 22 تاریخ 12 فروردین ماه ممنوع است.

جلال زاده اظهار داشت: در محورهای نائین - خور - طبس، نائین - جندق - دامغان تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 23 الی 6 روز بعد در تاریخ 12 فروردین ماه ممنوع است و همچنین تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در تاریخ 13 فروردین ماه در کلیه محورهای برون شهری کشور ممنوع می باشد.

وی شماره تلفن‌ گویای 141 و شماره تلفن ثابت 02188925252 , 32342076 - 056 را بطور شبانه روزی آماده پاسخگویی و اطلاع رسانی به هموطنان در خصوص وضعیت راههای استان و کشور عنوان کرد.

معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: همچنین هموطنان می توانند با ارسال کد شهر مبدأ و کد شهر مقصد به سامانه پیام کوتاه 1000141 از آخرین وضعیت راههای مورد نظر و مسافت بین شهرها اطلاع یابند و یا برای آگاهی بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت راه های کشور به نشانی www.141.ir مراجعه کنند.