معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در سال 95 بیش از 4 هزار و 870 کیلومتر خط‌کشی محوری و کناری در سطح جاده‌های لرستان انجام‌شده است.

به گزارش مرور نیوز، حبیب جمشیدی با اشاره به عملکرد اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در خصوص خط کشی، نصب علائم راهداری، پاکسازی حریم راه، نصب تابلوهای اطلاعاتی گردشگری، تعمیرات روشنایی و ... در سطح جاده ها اظهار داشت: از آنجا که وظیفه نگه داری و ایمن سازی هزار و ۸۲۹.۵ کیلومتر آزادراه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی و حدود 6 هزار کیلومتر راه روستایی برعهده راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان است در سال 95 اقدامات قابل توجهی در این رابطه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در شش ماهه دوم با ادغام این دو حوزه، شتاب فزاینده ای گرفته است، افزود: در 12 ماهه 95 بیش از 4 هزار و 870 کیلومتر خط کشی محوری و کناری، 130 کیلومتر تعمیر روشنایی در محورهای اصلی انجام شده و با کمترین هزینه 118 نقطه پرتصادف در محورهای استان آشکارسازی و اصلاح شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به اینکه در سال گذشته هزار و 186 عدد علائم راهداری در محورهای استان نصب شده است، گفت: نصب 860 مترمربع تابلوی اطلاعاتی و گردشگری، ایمن سازی سر گاردیل ها و حفاظ ها به تعداد هزار و 860 عدد، اجرای گاردریل به میزان ۲۴.۸ کیلومتر و تهیه و نصب نیوجرسی به طول ۱۳.۵ کیلومتر بخش دیگری از عملکرد راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در سال 95 بوده است.

جمشیدی ادامه داد: انجام یک مورد مطالعه ممیزی ایمنی راه، هزار کیلومتر پاکسازی حریم راه و 10 هزار مترمکعب ریزش برداری کنار راه نمونه های دیگری از عملکرد راهداری بوده است.

وی از شناسایی 360 مورد تخلف ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه خبر داد و افزود: در این رابطه 360 مورد اخطار صادر و 196 مورد به برخورد جدی منتج شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان یادآور شد: اجرای ۷۸.۲ کیلومتر روکش آسفالت، 161 هزار مترمربع لکه گیری موضعی سطح‌راه ها با مصرف 137 هزار تن آسفالت و 7 هزار تن قیر، بخش دیگری از عملکرد معاونت راهداری این اداره کل بوده است.