رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: 61 میلیارد ریال اعتبار در چها رسال گذشته برای اجرای طرح هادی روستایی در نهاوند اختصاص داده شد که با اجرای آنها 60 درصد روستاهای شهرستان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش مرور نیوز، داود سوری افزود: بنیاد مسکن شهرستان نهاوند در بحث مقاوم‌سازی و بهسازی روستاها اقدامات قابل توجهی را انجام داده به طوریکه 60 درصد روستاهای این شهرستان زیر پوشش طرح هادی قرار گرفته است.
وی به عملیات اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح هادی در فاز اول عملیات جدول گذاری معابر و زیرسازی و آسفالت معابر اصلی انجام شده که در زمینه اجرای جدول گذاری 25 میلیارد ریال و در زمینه زیر و سازی و آسفالت 36 میلیارد اعتبار هزینه شده است .
سوری گفت: در حال حاضر 168 روستا در سطح شهرستان نهاوند وجود دارد و تمامی آنها دارای طرح هادی می باشند که در چهار سال گذشته کار جدول گذاری و بهسازی 25 روستای بزرگ انجام شده و در 30 روستای دیگر که فاز اول بهسازی آنها پایان یافته بود عملیات زیر سازی و آسفالت آنها نیز انجام گرفته است .
رئیس بنیاد مسکن نهاوند با بیان اینکه 21 روستای شهرستان نهاوند کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند، افزود: این روستاها تعیین محدوده شده‌ که تا کنون 164 فقره طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار تهیه ‌شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح بازنگری در 10 روستای شهرستان گفت: در 2 سال گذشته طرح هادی 10 روستا در بخش خزل و مرکزی نهاوند مورد بازنگری قرار گرفت که برای بازنگری آنها 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است .
سوری گفت: در چهار سال گذشته از سوی این بنیاد یک هزار و 633 جلد سند برای مساکن روستایی و 494 جلد سند برای مساکن شهرهای زیر 25 هزار تن جمعیت صادر و در اختیار مالکان گذاشته شده است .
رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند شاخص مقاوم سازی در روستاهای شهرستان را بیش از 75 درصد ذکر کرد و گفت: در چهار سال گذشته یک هزار و 655 نفر متقاضی دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانکهای عامل معرفی شده و برای یک هزار و 727 واحد مقاوم سازی شده روستایی نهاوند نیزپایان کار صادر شده که بر این اساس در حال حاضر شاخص شهرستان نهاوند در مقاوم سازی مساکن روستایی بالای 75 درصد می باشد .
قابل ذکر است که شهرستان نهاوند دارای 168 واحد روستایی است که طرح هادی روستایی برای تمامی آنها تعریف شده و تاکنون در 70 روستا فاز اول طرح هادی اجرا شده که در 50 روستا فاز اول به اتمام رسیده و در 20 روستای دیگر در حال اجرا می باشد .
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.