ساندویچ پانل‌ ها یکی از متریال های پیش ساخته نوین هستند که در ساخت انواع سازه‌های پیش ساخته و نوین کاربرد فراوانی دارند. ساندویچ پانل‌ها در واقع صفحات آماده چند لایه هستند که در یک کارگاه صنعتی تولید می‌ شوند.

به گزارش مرور نیوز، امروزه همگام با رشد و توسعه فناوری در همه زمینه‌ها، صنعت ساخت و ساز نیز دچار تحولات شگرفی در تولید مصالح ساختمانی جدید و ساخت سازه‌های نوین شده است. ساندویچ پانل‌ها به عنوان یکی از مصالح پیش ساخته نوین دارای کاربردهای زیادی است که توانسته با تکیه بر علم روز، دریچه تازه‌ای به روی صنعت ساخت و ساز باز کند. کارن آلتای یکی از شرکت‌های فعال و معتبر در زمینه تولید انواع ساندویچ پانل است که در راستای ارتقای سطح کیفی ساخت و سازهای صنعتی، می‌کوشد تا پاسخگوی نیاز متقاضیان در این زمینه باشد. در این مطلب قصد داریم به ساندویچ پانل کارن آلتای بپردازیم و با یک بررسی منصفانه کیفیت این محصول را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل‌ها (Sandwich Panel) یکی از متریال های پیش ساخته نوین هستند که در ساخت انواع سازه‌های پیش ساخته و نوین کاربرد فراوانی دارند. ساندویچ پانل‌ها در واقع صفحات آماده چند لایه هستند که در یک کارگاه صنعتی تولید می‌شوند. به طور معمول یک پانل ساندویچی از سه لایه تشکیل شده است که شامل یک لایه مرکزی از جنس یک فوم عایق و دو لایه فلزی در اطراف آن است. جنس لایه‌های استفاده شده در ساندویچ پانل‌ها بعضا باهم تفاوت دارند و همین تفاوت باعث تمایز خواص و ویژگی‌های ساندویچ پانل‌ها میشود. بنابر نیاز و به فراخور شرایط مختلف، میتوان از انواع ساندویچ پانل برای ساخت سازه‌های پیش ساخته‌ای مثل انواع کانکس، سوله، سازه‌های سیار و دائمی، انواع کیوسک با کاربردهای مختلف، انواع ساختمان اداری، صنعتی، بهداشتی، کارگاهی و غیره استفاده کرد. به طور کلی دایره استفاده از ساندویچ پانل‌ها بسیار وسیع است.

1

ساندویچ پانل کارن آلتای چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

اگرچه به طور کلی ساندویچ پانل‌ها به علت ویژگی‌های ذاتی خود دارای مزایای زیادی هستند اما ساندویچ پانل‌های کارن آلتای دارای مزیت‌های منحصر به فردی است که استفاده از آنها را در مقابل محصولات مشابه بسیار جذاب‌تر کرده است. در این قسمت نگاهی دقیق تر به محصولات کارن آلتای می‌اندازیم.

مشخصات فنی ساندویچ پانل کارن آلتای

فوم عایق مرکزی:

معمولا جنس لایه‌ی مرکزی پانل‌های ساندویچی از پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ است. این متریال به عنوان مواد عایق صنعتی میتوانند انتظار ما را از یک ساندویچ پانل به خوبی بر آورده کنند. پلی یورتان یک عایق حرارتی عالی است که در بین تمامی فوم‌های عایق از ضریب هدایت حرارتی پایین‌تری برخوردار است و در ساخت اکثر ساندویچ پانل‌های کارن آلتای از این ماده استفاده می‌شود. دلیل این امر بر می‌گردد به ویژگی‌های این ماده پر کاربرد. برخی از ویژگی‌های پلی یورتان عبارت است از:

  • ضریب هدایت گرمایی پایین و عایق بسیار خوب حرارت
  • چگالی بسیار کم
  • دوام و استحکام بالا
  • قابلیت بالا در پذیرش تغییر در فرمولاسیون
  • چسبندگی قوی به مواد دیگر
  • عایق رطوبت و صدا
  • مقاوم در برابر پوسیدگی، قارچ و حشرات موذی

این ویژگی‌ها باعث شده است که کیفیت محصولات کارن آلتای تا حد زیادی تضمین شود. اگرچه از پلی استایرن نیز میتوان در ساخت ساندویچ پانل‌ها استفاده کرد و این محصولات نیز از استاندارد کیفی لازم برای انواع سازه‌ها برخوردار هستند. یکی از مزیت‌های مهم پلی استایرن قیمت کمتر آن نسبت به پلی یورتان است. در عوض ضریب هدایت حرارتی بیشتری دارد و در برابر آتش سوزی مقاومت کمتری دارد. پشم سنگ نیز دارای خواص منحصر به خود است و در برخی از انواع ساندویچ پانل کاربرد دارد. به هر حال انتخاب با مشتری است ولی استفاده از مشاوران با تجربه در این زمینه میتواند راه گشا باشد.

2

لایه‌ی فلزی:

به طور کلی ساندویچ پانل کارن آلتای از انواع روکش فلزی گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیومی استفاده میکند. این لایه‌های فلزی از مقاومت خوبی در برابر رطوبت و مواد شیمیایی برخوردار هستند. البته میتوان با استفاده از رنگ‌های مخصوصی این مقاومت را افزایش داد. ساندویچ پانل‌های کارن آلتای از  ورق های رنگ شده در ساخت این پانل‌ها استفاده می‌کند و هزینه‌های مربوط به رنگ آمیزی را برای مشتری حذف کرده است. رنگ آمیزی این ورق‌ها باعث استحکام بالای آن در برابر خراشیدگی و همچنین قدرت انتخاب بالا برای مشتریان شده است.

سازگاری با محیط زیست از ویژگی‌های محصولات کارن آلتای

ساندویچ پانل‌های کارن آلتای به دلایل مختلفی کاملا با محیط زیست سازگار است. یکی از آنها استفاده از گاز N-Pentane به عنوان کاتالیزور پلی یورتان در ساخت ساندویچ پانل است که برای محیط زیست هیچ گونه خطری ندارد. همچنین کیفیت بالای محصول کارن باعث می‌شود این متریال به خوبی قابل بازیافت باشد و از این نظر نیز میتواند در حفظ منابع طبیعی و خسارات کمتر به محیط زیست مفید باشد. اگرچه این نکات به طور مستقیم در کیفیت محصولات کارن تاثیری ندارد، اما توجه به آن از سوی مشتریان میتواند در ارتقای فرهنگ تولید محصولات مشابه موثر باشد و تولید کنندگان محترم را برای استفاده از مواد سازگار با محیط زیست تشویق کند. از این رو کارن آلتای در عمل نشان داده است که برای مسائل زیست محیطی ارزش قائل است و در حد امکان از مواد اولیه سازگار با محیط زیست استفاده می‌کند.

مزیت‌های استفاده از پانل‌های کارن آلتای

مجموع ویژگی‌های فنی ساندویچ پانل‌های کارن آلتای باعث کیفیت بالای این محصول کارن شده است که میتوان به طور خلاصه به برخی از مزایای آن اشاره کرد:

  • چگالی بسیار پایین ساندویچ پانل که باعث وزن کم آن و در عین حال ضخامت کم محصول شده است. این نکته باعث شده است که سازه ساندویچ پانلی مقاومت بالایی در برابر زلزله داشته باشد.
  • استفاده از لایه مرکزی پلی یورتان به عنوان با کیفیت ترین فوم عایق موجود که باعث شده است این محصول عایق خوب حرارت، صدا و رطوبت باشد و در برابر عوامل محیطی کاملا مقاوم باشد.
  • استفاده از ورق های فلزی رنگ شده که باعث حذف هزینه رنگ آمیزی، مقاومت در برابر خراش و رطوبت شده است و همچنین زیبایی را به سازه شما می‌افزاید.
  • استفاده از مواد اولیه سازگار با محیط زیست
  • قابلیت طراحی و ساخت ساندویچ پانل برای سفارشات بسیار خاص.

 انواع ساندویچ پانل کارن آلتای و کاربردهای آنها

بر اساس مطالب بالا، انواع ساندویچ پانل طراحی و تولید می‌شود که هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد. انواع ساندوچ پانل بر اساس نوع کاربرد و ساختار آن به دسته‌های زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  • ساندویچ پانل دیواری: برای استفاده به عنوان پوشش دیوار انواع سازه ها
  • ساندویچ پانل سقفی: به عنوان استفاده پوششی به عنوان سقف سازه‌های مختلف
  • ساندویچ پانل دوروصاف: نوعی از ساندویچ پانل است که کاربردهای زیادی دارد به خصوص در صنعت داروسازی و آزمایشگاه که نیاز به ساخت اتاق‌های ایزوله وجود دارد.
  • ساندویچ پانل سردخانه‌ای: صفحاتی هستند که هدایت حرارتی بسیار پایینی دارند و در جاهایی استفاده میشود که مسئله گرما و برودت مهم است.

مختصری درباره تیم کارن آلتای

گروه صنعتی کارن آلتای یک تیم مجرب و حرفه‌ای است که در زمینه تولید انواع سازه‌ها و متریال پیش ساخته مثل انواع کانکس (کانکس فروشگاهی، مسکونی، ویلایی و ...) و تولید انواع ساندویچ پانل‌ها فعالیت می‌کند. این شرکت همچنین مجری طراحی داخلی و بازسازی و طراحی سازه‌های مدرن با استفاده از مواد اولیه با کیفیت است. استفاده از تجربه و تخصص افراد باتجربه برگ برنده کارن آلتای است که باعث شده است در طی سالیان متمادی محصولات و خدمات باکیفیت بالایی را به مشتریان خود ارائه دهد. پیشنهاد میکنیم برای هر گونه مشاوره در زمینه خرید ساندویچ پانل، با مشاوران کارن آلتای در تماس باشید.