معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان از برگزاری دومین اجلاس استانی نماز با محوریت نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از استانداری هرمزگان، علی رئوفی در نشست شورای اقامه نماز استانداری هرمزگان که با دستور کار نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه برگزار شد، عنوان کرد: نماز به‌عنوان ستون دین و راه رستگاری بشر، بهترین جلوه پرستش و عبادت خداوند است.

وی با بیان اینکه اصلاح جامعه و جلوگیری از تخلفات، بزهکاری و مفاسد اجتماعی از کارکردهای نماز و تأثیر آن است، افزود: رعایت انضباط و توجه به حقوق دیگران از جمله آثار نماز است که نبود آن موجب گرفتاری جوامع بشری می‌شود.

رئیس شورای اقامه نماز استانداری هرمزگان با اشاره به ویژگی‌های فرد نمازخوان، گفت: نمازخوان واقعی انضباط فردی و اجتماعی را رعایت می‌کند، برای حقوق و آبروی دیگران اهمیت قائل می‌شود و به مال و منال دیگران تجاوز نمی‌کند.

وی توجه بیشتر خانواده‌ها به ایجاد ارتباط نوجوانان با این فریضه الهی را خواستار شد و تصریح کرد: اهمیت ندادن به نماز اول وقت، ناآگاهی از ارزش و برکات آن از جمله علل کم توجهی برخی نوجوانان به نماز است.

رئوفی سختگیری‌های بی‌مورد و فشارهای غیر منطقی برخی بزرگترها، وجود دوستان ناباب و نااهل و شرکت در اجتماعات نامناسب را از دیگر علل دور ماندن یا ترک نماز برخی نوجوانان و جوانان عنوان  کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با بیان اینکه خانواده‌ها و نهادهای متولی با اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی نماز می‌توانند گامی موثر در جهت سلامت اجتماعی کشور بردارند، اظهار داشت: نماز موثرترین و کم هزینه ترین عامل پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین اقشار مختلف است.

رئیس شورای اقامه نماز استانداری هرمزگان در ادامه از برگزاری اجلاس استانی نماز در آبان ماه امسال خبر داد و در این رابطه گفت: دومین اجلاس استانی نماز با محوریت تاثیر نماز در حوزه آسیب‌های اجتماعی در آبان سال جاری در استان هرمزگان  برگزار می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: پرداختن به آسیب‌هایی مانند اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و آسیب‌های فضای مجازی و سایبری از محورهای اصلی مورد بحث در دومین اجلاس استانی نماز در استان  است که می‌تواند زمینه پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند.