معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش قشم از برگزاری سوگواره سه هزار نفری دانش آموزان این ناحیه آموزشی در قالب برنامه احلی من العسل در ششم محرم خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، اسلام دلیری ظهر دوشنبه در جلسه معاون پرورشی آموزش و پرورش قشم گفت: در روز ۱۷ مهرماه مصادف با ششم محرم که به نام قاسم بن الحسن نامگذاری شده است، سوگواره بزرگ احلی من السل دانش آموزی این ناحیه آموزشی برگزار می شود.

وی افزود: این سوگواره با حضور بیش از سه هزار دانش آموز قشمی از ۵۰ آموزشگاه حوزه شهر و از مقاطع مختلف تحصیلی برگزار می شود.

دلیری شروع مراسم را ۸ صبح از درب آموزش وپرورش قشم به طرف امامزاده سید مظفر قشم عنوان کرد و گفت: زنجیر زنی، سینه زنی، مداحی، توزیع نذورات و بیان فلسفه و اهداف قیام حسینی از مهمترین برنامه های این سوگواره سه هزار نفری دانش آموزی است.

معاون پرورشی آموزش وپرورش قشم با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) تصریح کرد: وقتی عامل زنده بودن و تداوم اسلام، محرم و صفر عنوان شده است،نیازمند آن است که اهداف،درس ها و فلسه قیام حسینی بیش از پیش در زندگی و تحصیل دانش آموزان جریان داشته باشد.

این مسئول اشاعه فرهنگ حسینی در مدارس را از اهداف مهم حوزه پرورشی مدارس بیان کرد و خاطر نشان ساخت: ولایت پذیری، ایثار و گذشت، توجه به نماز، مبارزه با ظلم، آزادی و آزادگی را از مهمترین درس های عاشورا می توان برشمرد.