رئال مادرید با هدایت سرمربی فرانسوی بیشتر از بارسلونا و اتلتیکو امتیاز کسب کرده است.

به گزارش مرور نیوز، زین‌الدین زیدان اولین بحران خود را در ۲۷ فوریه سال ۲۰۱۶ تجربه کرد. سرمربی فرانسوی که اوایل ژانویه جایگزین رافائل بنیتس شده بود در داربی شهر مادرید در سانتیاگو برنابئو یک بر صفر مغلوب اتلتیکو مادرید شد. کریستیانو رونالدو پس از این بازی اظهارات جنجالی داشت. مهاجم مادرید گفت: "اگر همه مثل من بازی می‌کردند اکنون صدرنشین بودیم" سپس به رسانه‌ها گفت منظورم شرایط بدنی بازیکنان بود. همچنین فلورنتینو پرس (رئیس باشگاه مادرید) شعار "پرس برکنار شو را" در ورزشگاه می‌شنید.

۲۶۷ روز از آن شکست گذشت و این بار زیدان ابهام‌ها را در رابطه با اتلتیکو دیگو سیمئونه به همه نشان داد. رئال پس از باخت برابر اتلتیکو در ۲۷ فوریه در لالیگا شکستی را تجربه نکرده است. زیدان در این مدت( ۲۴ بازی) به همراه مادرید ۱۵ امتیاز بیشتر از اتلتیکو و بارسلونا کسب کرده است.

سفیدپوشان برترین تیم لالیگا در چند ماه اخیر بوده‌اند اما از هشت جام اخیر لالیگا تنها یک بار به عنوان قهرمانی رسیدند. نتایج مادرید زیدان در لالیگا از مارس فوق‌العاده بوده است: ۲۱ پیروزی و ۳ تساوی. بارسلونا و اتلتیکو نیز سه تساوی را در این مدت کسب کردند اما ۵ بار شکست خورده‌اند. در این ۲۴ هفته مادریدی‌ها ۷۳ گل زده‌اند (تنها دو گل کمتر از بارسا) اما دو گل کمتر از آبی‌اناری‌ها دریافت کردند (۱۹ به ۲۱). تفاضل گل سفیدپوشان ۵۴+ بود. اتلتیکو در این مدت ۵۲ گل را وارد دروازه حریفان کرد و ۱۸ گل دریافت کرد (تنها یک گل کمتر از مادرید) تفاضل گل این تیم ۳۴+ بود.

پس از داربی ۲۷ فوریه رئال ۹ امتیاز بیشتر از بارسلونا و چهار امتیاز بیشتر از اتلتیکو کسب کرد و فصل را با نایب قهرمانی به پایان رساند. این تیم با بارسلونا قهرمان تنها یک امتیاز فاصله داشت و اتلتیکو با دو امتیاز کمتر، رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

در حقیقت زیدان در ژانویه نخستین بازی‌اش را به عنوان سرمربی مادرید تجربه کرد و تیمش توانست در برنابئو با پنج گل دپورتیوو لاکرونیا را شکست دهد. این تیم تا پایان فصل ۶ امتیاز بیشتر از اتلتیکو و ۹ امتیاز بیشتر از بارسا کسب کرد.

آمار فوق‌العاده رئال زیدان در ۳۲ هفته (۲۰ هفته در فصل گذشته و ۱۲ هفته در این فصل) ۹۷ گل زده و ۲۶ گل خورده است. بارسلونا تنها چهار گل بیشتر از مادریدی‌ها به ثمر رساند و گل‌های خورده‌اش با سفیدپوشان برابر بوده است. زیدان بدون شک سرمربی برتر لالیگا است و می‌تواند این فصل را با قهرمانی پشت سر بگذارد.