کریستیانو رونالدو در گفت و گو با فرانس فوتبال درباره موضوعات مختلفی به صحبت پرداخت و از رویارویی جالبی که با گریزمان در میامی داشت نیز پرده برداشت.

به گزارش مرور نیوز، کریستیانو رونالدو در گفت و گو با فرانس فوتبال درباره موضوعات مختلف به صحبت پرداخت و از قهرمانی با پرتغال در یورو 2016 سخن گفت.

درباره قهرمانی در یورو 2016 

می‌دانستیم در این جور دیدارها، آرامش کلید پیروزی است. مدعی اصلی قهرمانی نبودیم و در دیدار نهایی نیز همه از قهرمانی فرانسه صحبت می کردند. می دانستیم که با این شرایط، شانس ما بیشتر از حریف است. فرانسوی‌ها فکر می کردند خیلی راحت ما را شکست می دهند و قهرمان می شوند. این برداشتی بود که ما از این دیدار داشتیم. وقتی برای گرم کردن به زمین مسابقه رفتیم، دیدیم که فرانسوی ها خیلی آرام و ریلکس هستند. به آنها نگاه کردم و دیدم همه‌شان در حال خندیدن هستند. البته حق دارید قبل از بازی خوشحال باشید ولی اینقدر خندیدن، معنا و مفهوم دیگری دارد. این حساس‌ترین دیداری بود که داشتم و قبل از آن خیلی با خانواده‌ام صحبت می‌کردم. اتاقم بسیار ساکت بود. مهم‌ترین چیز این است که آرام  باشید. به عنوان کاپیتان و یکی از باتجربه‌ترین بازیکنان تیم، باید این احساس را به دیگر بازیکنان مخصوصا جوانان انتقال می‌دادم. اینکه ما می‌توانیم ببریم اما نباید استرسی در کار باشد که نبود. متقاعد شده بودم کلید پیروزی در این بازی، حفظ آرامش خواهد بود. به این شرایط عادت داشتم و به عنوان کاپیتان تیم، مسئولیت داشتم انگیزه بازیکنان تیم را بالا ببرم. می دانستیم فرانسه برای حمله کردن خواهد آمد و ما باید به دفاع کردن بپردازیم. البته فرصت داریم تا از ضدحملات استفاده کنیم و بتوانیم دروازه حریف را باز کنیم. 

 نقش در فینال یورو

برای جمع صحبت نمی کردم. کاپیتان تیم بودم و وظیفه داشتم با بازیکنان صحبت کنم. با همه بازیکنان صحبت کردم. وظیفه داشتم فشار موجود بر آنها را بردارم. هر پیام من می‌توانست نقش مهمی روی آنها داشته باشد. برای این بازی نیز مانند تمام بازی‌های دیگر آماده شدم اما می‌دانستم هر بازی نمی‌تواند فینال یورو باشد! اتفاقی که من در 18 سالگی، یک بار آن را تجربه کرده بودم. آن روز هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم اما به خوبی می‌دانستم که در 31 سالگی، شانس دوباره‌ای نصیبم شده است. از په‌په خواستم مثل دوران جوانی‌اش باشد. خود من در کنار زمین استرس داشتم ولی باید نشان می دادم این طور نیست. باید بازیکنان را تشویق می‌کردم. در فینال اول، جوانتر بودم و انگیزه زیادی داشتم تا خودم را نشان بدهم ولی در فینال دوم، به پختگی رسیده بودم و می دانستم خیلی انتظارات از من زیاد شده است. مسوولیت یک کشور را روی دوش خودم حس می کردم.

مصدومیت در فینال

بعد از مصدومیت در نیمه نخست، به رختکن رفتم و دکتر تیم خیلی زود تشخیص داد چه مصدومیتی دارم. در حال گریه کردن بودم. او به من گفت که صدمه بدی دیدم. خیلی گریه کردم. فکر می کردم این مصدومیت شدیدتر باشد. با این حال خیلی زود دکتر خیال من را راحت کرد و فهمیدم مصدومیتم طولانی نخواهد بود.

دیدار با گریزمان 

بعد از فینال یورو، برای گذراندن تعطیلات به میامی رفتم. در رستوران بودیم و گریزمان و نامزدش را دیدم که او هم برای صرف غذا آمده بود. او به سراغ من آمد و با خنده به من گفت: کریستیانو از تو متنفرم!

فینال لیگ قهرمانان و یورو

پیشتر فینال هایی را تجربه کرده بودم. به همین خاطر وقتی به استادو فرانس رسیدم، می‌دانستم که این اولین فینالی نیست که تجربه می‌کنم و به همین دلیل فشار چندانی نسبت به فینال لیگ قهرمانان احساس نکردم. نکته مثبت این بود که در هر حال، پرتغال چیزی برای از دست دادن نداشت. شانس اول پیروزی و قهرمانی نبودیم و کسی از ما انتظار این قهرمانی را نداشت ولی در رئال شرایط فرق می کرد. مادرید، مادرید است و همواره محکوم به پیروزی است. پرتغال تیمی بود که هیچ جامی نبرده بود. هم‌چنین به فرناندو سانتوس (سرمربی پرتغال) اعتماد زیادی داشتم. او آنقدر اراده و اعتقاد داشت که نمی‌توانستیم از او پیروی نکنیم. صحبت‌های او درست بود. خوشبختانه به هدفمان رسیدیم و قهرمان شدیم.

مصاحبه رونالدو 

مکان: منزل خورخه مندس (مدیربرنامه هایش)

زمان: یک ساعت 

نوشیدنی مصرف شده: دو لیوان آب بدون یخ 

لباس: پیراهن سفید و جین 

زبان مصاحبه: اسپانیایی و پرتغالی 

افراد حاضر در مصاحبه: خورخه مندس، مدیر برنامه‌های رونالدو - هوگو والدیر، مشاور مندس - اونوفر کاستا، مشاور روابط عمومی فدراسیون فوتبال پرتغال - ریکاردو رگوفه، مربی شخصی رونالدو 

دفاعاتی که رونالدو در طول مصاحبه به ساعت خود نگاه کرد: صفر

سوالی که یادمان رفت از رونالدو بپرسیم: شماره تلفن مسی را داری؟ 

افرادی که رونالدو پیشنهاد داد با او مصاحبه کنیم: فرناندو سانتوس، زین الدین زیدان و فلورنتینو پرس.