رییس کمیته ملی المپیک گفت: قهرمانان ما بدانند آنچه در توان ما و وزارت ورزش برای المپیک ۲۰۲۰ بود، گذاشتیم و کاستی ها را بر ما ببخشند.

به گزارش مرور نیوز، سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در مراسم تجلیل از ورزشکاران المپیکی ۲۰۲۰ اظهار کرد: علاقه‌مند بودیم از نزدیک شما ورزشکاران را ببینیم و دو پیام را انتقال دهیم. اول اینکه ما و وزارت ورزش از زحمات تک تک شما تقدیر و تشکر می‌کنم خصوصا روسای فدراسیونها که کمتر دیده می‌شوند. صبح تا شب با تمام توان و اعتبارشان درگیر هستند تا رضایت ورزشکاران را فراهم کنند.

او ادامه داد: دوم اینکه قهرمانان ما بدانند آنچه در توان ما و وزارت ورزش برای المپیک ۲۰۲۰ بود، گذاشتیم و کاستی ها را بر ما ببخشند. همین الان با نوبخت جلسه داشتم و مداوم در حال برگزاری جلسه هستیم تا امکانات لازم را فراهم کنیم اما شرایط کشور خاص است و محدودیت منابع داریم و بابت کاستی از شما ورزشکاران عذرخواهی می کنم.

او همچنین گفت: همه تلاش ها می تواند به سکو و سکه و شیرینی کامی ملت ختم شود. از شما ورزشکاران می‌خواهم انتظاری برای کسی ایجاد نکنید و ما هم این کار را نمی کنیم. البته آقای

 سجادی به اقتضای مسئولیتش انتظار برای روسای فدراسیون ها ایجاد می کند. باید کمترین استرس و فشار را به ورزشکاران منتقل کنیم. از نظر من شما از الان پیروز هستید چه در توکیو روی سکو بروید و چه نروید چون آنچه داشتید را در طبق اخلاص گذاشتید.

* کشتی هویت و غرور ملی ما است

صالحی امیری در مورد وضعیت رشته های مختلف گفت: کشتی هویت و غرور ملی ما است و برای مردم خوشنامی می آورد. کاراته امید ما در المپیک است و ان‌شاءالله درخشان خواهد بود. در وزنه برداری همچنان به مدیریت علی مرادی و کادر فنی امید داریم اما شرایط سختی در کسب سهمیه المپیک داریم. با وجود اینکه در جودو تعلیق شدیم اما کاراته ظهور کرد. از تیم فوتبال امید نیز انتظار تلاش حداکثر و بازی جوانمردانه داریم و نتیجه را به خدا سپردیم. در تیراندازی شش سهمیه گرفتیم که خودش پیروزی است و باید آن را جشن گرفت.

رییس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: از شما ورزشکاران می خواهم مسائل را داخل خانواده حل کنید و در فضای عمومی کام ملت را شیرین کنید. همه ما تلاش می کنیم با کمک به یکدیگر شما بدرخشید. من به نتیجه فکر نمی کنم بلکه به این فکر می کنم کوتاهی کنیم و ملت ما را نبخشند.

صالحی امیری در جمع خبرنگاران نیزگفت: ما به این جمع بندی رسیدیم در هر مرحله از کسانی که سهمیه می‌گیرند، تجلیل کنیم تا با انگیزه فراوان برای المپیک آماده شوند. ما باید پیش از المپیک چند کار را انجام دهیم، یکی تامین منابع مالی و پشتیبانی از فدراسیون‌هاست که وزارت و کمیته با همت دولت دارند انجام می‌دهند. بحث بعدی تجهیزات و سخت افزارها را باید فراهم کنیم تا فدراسیون‌ها با تجهیرات جدید و استاندارد در المپیک حاضر شوند. مثلا در تیراندازی فشنگ‌های استاندارد لازم داریم که باید از کشورهای دیگر فراهم شود. در کل من شرایط را در حد بسیار مثبت می‌بینم و در دور دوم که بعد از کسب سهمیه و خود المپیک است کاروان ما خواهد درخشید. از بانک مرکزی هم تشکر می‌کنم منابع ارزی ما را تامین کرد.

در پایان مراسم از دارندگان سهمیه المپیک ۲۰۲۰ با اهدای لوح تقدیر و پاداشی به مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تجلیل شد.