آنتونی استوکس ۳۱ ساله با امضای قراردادی ۶ ماهه به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست.

به گزارش مرور نیوز، آنتونی استوکس ۳۱ ساله با امضای قراردادی ۶ ماهه به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست.

آنتونی استوکس متولد ۲۵ جون ۱۹۸۸ ( ۳۰ ساله ) در شهر دوبلین کشور ایرلند بدنیا آمده است. آنتونی استوکس با قد ۱٫۸۵ سانتی متر در پست مهاجم بازی می کند. آنتونی استوکس از آنجا بر سر زبان ها افتاد که در پیروزی ۶ بر صفر تراکتورسازی در تبریز برابر استقلال خوزستان توانست ۴ گل به ثمر برساند و اصطلاحا پوکر کرد. آنتونی با زدن این ۴ گل به صدر جدول گلزنان لیگ برتر رفت و آقای گل لیگ شد.

از باشگاه هایی که وی در آن بازی کرده‌ است می‌توان به آرسنال، هیبرنین، شفیلد یونایتد، سلتیک، فالکیرک، کریستال پالاس و بلکبرن روورز و تراکتور اشاره کرد.

این مهاجم ۳۰ ساله از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ در لیگ اسکاتلند و تیم های سلتیک، هیبرنیان و… حضور داشت. یک سال هم به بلکبرن رفت اما آنجا عملکرد خوبی نداشت و هر دو طرف از بستن قرارداد پشیمان شدند. او حتی به آپولون یونان هم رفت اما آنجا به دلیل مشکلات انضباطی اخراج شد و تصمیم گرفت به فوتبال شرق و کشور ایران برود.

او مهاجم سابق آرسنال و سلتیک است و کسی است که در ۱۰ بازی برای تیم ملی زیر ۲۱ سال ایرلند ۴ گل زده بودبهترین آمار او به فصل ۲۰۰۶-۲۰۰۷ برمی‌گردد که در لباس تیم فالکرک اسکاتلند در ۱۶ بازی ۱۴ گل زد و میانگینش به ۰٫۸۷گل در هر بازی برسد. در لباس سلتیک و در ۱۳۵ بازی ۵۸ گل زد و میانگین ۰٫۴۲ را بر جای گذاشت. دو مقطع حضورش در هیبرنیان هم میانگین های ۰٫۴۷ و ۰٫۵۴ گل در هر بازی را به جا گذاشت.