رییس کمیته ملی المپیک گفت: اگر موفقیتی کسب شد مربوط به شما فدراسیون ها، وزارت ورزش و آکادمی ملی المپیک است اما اگر ضعفی وجود دارد که قطعا هم هست بر عهده من است. ما تلاش کردیم از هرگونه بی‌صداقتی پرهیز کنیم.

به گزارش مرور نیوز، رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک در مجمع عمومی کمیته ملی المپیک اظهار کرد: در دوسال گذشته نیمی از راه را با یکدیگر طی کردیم. در این مسیر با فراز و فرودها و تلخی های و شیرینی ها ی زیادی روبرو بودیم اما مسیر را گم نکردیم. باور داریم انگیزه لازم برای عبور از این مسیر را داریم. اگر هر کدام از ما یک مسیر را انتخاب می کردیم دچار انشقاق می شدیم. همه به اصول تعریف شده پایبند بودیم.

 او ادامه داد: مدیریت جمعی مبنای عمل و تصمیم ما شد. گفتگو و همدلی را مبنای همه مسائل قرار دادیم. شفاف سازی را در همه تصمیم ها مبنا قرار دادیم. اگر موفقیتی کسب شد مربوط به شما فدراسیون ها، وزارت ورزش و آکادمی ملی المپیک است اما اگر ضعفی وجود دارد که قطعا هم هست بر عهده من است. ما تلاش کردیم از هرگونه بی‌صداقتی پرهیز کنیم.

صالحی امیری در ادامه در مورد دیگر فعالیت های کمیته ملی المپیک گفت: کمیسیون های ۱۷ گانه به عنوان کانون ها و اتاق فکر برای ما هستند. تلاش کردیم پیشکسوتان را تکریم کنیم و فرهنگ را سرلوحه کار خود قرار دادیم. منابع و بودجه کمیته را از ۴۳ میلیارد در سال ۹۶ به ۹۴ میلیارد در سال ۹۸ رساندیم و توزیع بودجه را شفاف منتشر کردیم.

دیپلماسی ورزشی را با هدف کاهش تهدیدها دنبال کردیم. منشور و اساسنامه اخلاق ورزش ایران را با ابلاغ وزیر ورزش در دستور کار قرار دادیم که گامی موثر برای داشتن ورزش پاک خواهد بود.

او افزود: شورای راهبردی به عنوان ترسیم کننده نقشه راه کمیته ملی المپیک بسیار فعال شده است. این شورا در حقیقت تعیین کننده نقشه راه ما برای حرکت به سمت قله متعالی است. ما ضعف هایی داشتیم اما از آن چشم پوشی کردید که تشکر می کنم. از ۲۵ دی ۹۶ بر این باور هستم تنها راه پیشرفت ورزش همدلی و همگرایی بین وزارت ورزش، فدراسیونها و کمیته ملی المپیک است. تلاش کردیم از حاشیه‌ها پرهیز کنیم و وزیر ورزش را محور ورزش ایران می‌دانم. ما مشکلات شما را مشکلات خود می دانیم.

صالحی امیری با اشاره به در پیش بودن المپیک توکیو گفت: برای ۲۰۲۰ از ظرفیت وزارت خانه های دیگر، شهرداری و نهادهای دیگر استفاده می کنیم و اقدامات ارزشمندی انجام شده است. هرگز فراموش نمی‌کنیم مدیون خون شهیدان و جانبازان هستیم.