فدراسیون جهانی شطرنج فهرست جدید برترین های این رشته را اعلام کرد.

به گزارش مرور نیوز، فدراسیون جهانی شطرنج فهرست جدید برترین های این رشته را اعلام کرد. بر اساس رده بندی جدید منتشر شده و در بخش استاندارد، استاد بزرگ پرهام مقصودلو بدون احتساب افزایش ریتینگ مسابقه جبل اطلارق با سه پله صعود نسبت به ماه گذشته در رده شصت و یکم جهان قرار دارد. وی با ۲۶۷۴ واحد ریتینگ در صدر شطرنجبازان ایرانی قرار دارد.

در این بخش از رنکینگ فیده سید محمد امین طباطبایی با ۲۶۳۸ واحد و پویا ایدنی با ۲۵۷۷ واحد ریتینگ در رده های دوم و سوم قرار گرفتند. همچنین احسان قائم مقامی، سید خلیل موسوی، آرین غلامی، مسعود مصدق پور و امیررضا پوررمضانعلی در رده های بعدی جای گرفتند.

در بخش استاندارد رنکینگ فیده، «مگنوس کارلسن» قهرمان حال حاضر جهان با ۲۸۶۲ واحد ریتینگ در صدر برترین شطرنجبازان جهان قرار دارد. «فابیانو کاروانا» آمریکایی با ۲۸۴۲ واحد ریتینگ و  «دینگ لیرن » چینی با ۲۸۰۵ واحد ریتینگ در رده رده های دوم و سوم برترین شطرنجبازان جای گرفتند.

همچنین در رنکینگ جدید فیده سارا سادات خادم الشریعه با ۲۴۹۴ واحد ریتینگ در رده سیزدهم برترین شطرنجبازان جهان در بخش استاندارد قرار دارد و صدرنشین دیگر شطرنجبازان ایران در این بخش است. مبینا علی نسب با ۲۳۳۳ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و آتوسا پورکاشیان با ۲۳۰۵واحد در جایگاه سوم ایستاد.

میترا حجازی پور، غزل حکیمی فرد، آناهیتا زاهدی فر، آنوشا مهدیان، مطهره اسدی، هانیه خلجی و طناز ازلی در رده های بعدی جای گرفتند.

در بخش استاندارد رنکینگ بانوان، «هو یفان» با ۲۶۶۴ واحد همچنان صدرنشین است. «جو ونجون» با ۲۵۸۳ واحد ریتینگ در رده دوم قرار دارد و «هومپی کونرو» با ۲۵۸۰ واحد در رده سوم ایستاد.