مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو دانشجویان دختر و پسر برای شرکت در رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات انتخابی تیم ملی ووشو دانشجویان پسر  و دختر به منظور شناخت نفرات برتر برای شرکت در بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان با همکاری فدراسیون ووشو 23 لغایت 26 آذر ماه در دو بخش تالو و ساندا در آکادمی ووشو برگزار خواهد شد.

بنابراین گزارش مسابقات ساندا آقایان در 4 وزن 52- ، 60- ، 70- و 80- کیلوگرم و مسابقات ساندا دختران  در 2 وزن 52- و 60- کیلوگرم برگزار می شود.

همچنین مسابقات اجرای فرم تالو دختران در چهار فرم 1- چانگ چوان 2- مجموع جین شو و چیانگ شو 3- مجموع نان چوان و نن دائو  4- مجموع تای چی چوان و تای چی جین  و اجرای فرم تالو پسران در چهار فرم 1- چانگ چوان  2- مجموع دائو شوو گوئن شو  3- مجموع نان چوان و نن گوئن  4- مجموع تای چی چوان و تای چی جین برگزار می‌شود.

همچنین رقابت های بخش تالو در کلیه فرم ها با قوانین مدرن و دارای سختی حرکات انجام می شود. سختی حرکات در فرم های با سلاح و بدون سلاح دارای 2 نمره است که 4/1 آن مربوط به حرکات سخت اصلی و 6/0 آن مربوط به پیوستگی همان حرکت می باشد. این تکنیک ها توسط ورزشکاران در برگ مخصوص سختی حرکات اعلام گردد.
اجرای فرم ورزشکاران در فرم های تای چی چوان و تای چی جین باید همراه موزیک باشد، در غیر این صورت 2/0 امتیاز کسر خواهد شد.
و داشتن پوشش (کلاه، لثه، هوگو، کاپ و دستکش) در بخش ساندا الزامی و بر عهده شرکت کنندگان می باشد. شرکت کنندگان می بایست لباس استاندارد ساندا شامل شورت و رکابی قرمز و مشکی همراه داشته باشند در غیر این صورت حق شرکت در مسابقات را نخواهند داشت.

همچنین بر اساس شرایط قوانین و مقررات (fisu) فدراسیون جهانی دانشجویان متولدین 11/10/1367 به بعد حق شرکت در مسابقات را دارند، دانشجویان شرکت کننده باید معرفی نامه از دانشگاه محل تحصیل، معرفی نامه از هیئت استان، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی – یک قطعه عکس 4×3 ، گواهی سلامت (حداقل سه روز قبل از مسابقه)، کارت هوشمند معتبر در سال 1395، کارت بیمه ورزشی سال 1395 که از صدور آن 72 ساعت گذشته باشد، تکمیل فرم تعهد نامه را به همراه داشته باشند.

این رقابت‌ها در بخش پسران روزهای 23 و 24 آذر برگزار و ثبت نام ،وزن کشی و قرعه کشی از ساعت 13 الی 16 روز 22 /9/95 انجام خواهد شد.

در بخش دختران ثبت نام و وزن کشی روز 24/9/95 و مسابقات 25 و 26 آذر برگزار خواهد شد.

گفتنی است بیست و نهمین دوره یونیورسیاد تابستانی دانشجویان جهان 27 مرداد تا 9 شهریور سال آینده در شهر تایپه کشور تایوان برگزار می‌شود.