سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان می‌گوید که تا زمان درخواست فدراسیون در این تیم خدمت خواهد کرد.

به گزارش مرورنیوز، عباس چمنیان پس از بازگشت تیم فوتبال نوجوانان کشورمان از رقابت‌های قهرمانی زیر 16 سال آسیا با مقام نایب قهرمانی اظهار داشت: ما شرایط خوبی در این مسابقات داشتیم و خوشحالم که توانستیم نتایج خوبی رقم بزنیم. ما بازی به بازی روح پیروزی داشتیم و هدف اول‌مان هم کسب سهمیه جام جهانی بود که اهمیت زیادی برای ما داشت.

وی افزود: پس از اینکه حضور ما در جام جهانی قطعی شد و توانستیم سهمیه جام جهانی را کسب کنیم، با همان روحیه به کارمان ادامه دادیم و هدف بعدی‌مان راهیابی به فینال مسابقات بود و به قهرمانی هم فکر می‌کردیم. ما در این مسابقات تلاش زیادی کردیم و دیدید که در بازی اول مقابل عربستان هم نتیجه 2 بر صفر باخته را جبران کردیم و به پیروزی رسیدیم. این کار کوچکی نبود، چون عربستان تیم خوبی داشت و آنها پیشرفت کرده‌اند، اما توانستیم از پس این تیم هم بر بیاییم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان کشورمان با بیان اینکه انتظارها را برآورده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: نگاه به فوتبال پایه عمیق است و به نظرم برنامه‌ای که فدراسیون فوتبال برای فوتبال پایه دارد و البته هدفی که AFC تعیین کرده است، بسیار مفید خواهد بود که ما هم در این مسیر گام بر می‌داریم. مسئله‌ای که من در تیم نوجوانان دیدم، پیشرفتی بود که بازیکنان داشتند. آنها علاوه بر پیشرفت در تمرینات، بازی به بازی هم پیشرفت کردند و این دستاوردی بود که ما داشتیم و بازیکنان پیشرفت را نشان دادند.

چمنیان در واکنش به این مسئله که آیا مقام نایب قهرمانی تیم نوجوانان اولین مقام فوتبال پایه است، گفت: خیر، ما قبلاً هم مقام داشتیم، اما موضوعی که وجود دارد، حفظ این شرایط و این مقام‌هاست تا ما بتوانیم در آینده هم از وجود این بازیکنان استفاده کنیم. به نظرم موضوع خوبی که این موفقیت داشت، تغییر نگاه جامعه بود که اکنون همراه با احترام شده است. تمام رسانه‌ها، مسئولان باید نگاه خوبی به فوتبال پایه و این بازیکنان داشته باشند و اگر توجه باشد، بهترین عملکرد را هم خواهیم داشت. باید به نوجوانان فکر کنیم و آینده در چهره آنهاست. در آینده خواهیم دید که این بازیکنان در تیم بزرگسالان به کار گرفته خواهند شد و آینده فوتبال کشور هستند.

وی درباره اینکه تجربه این مسابقات هم برای بازیکنان تیم نوجوانان مفید بود، اظهار داشت: یکی از درس‌های بزرگی که ما گرفتیم، همین تجربه بود. حضور ما در تورنمنت قزاقستان خیلی خوب بود و بازیکنان تجربه خوبی از این مسابقات کسب کردند. حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا هم به بازیکنان خیلی به بازیکنان کمک کرد تا باتجربه‌تر شود و ما باید از این تورنمنت‌ها درس بگیریم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان در خصوص دیدار پایانی مقابل عراق و اینکه چه اتفاقی افتاد تا نتوانیم به مقام قهرمانی برسیم، گفت: ما تلاش‌مان را کردیم و بچه‌ها خیلی خوب و مردانه جنگیدند. در طول مسابقات روحیه شکست ناپذیری داشتیم. درباره عراق هم زیاد صحبت نمی‌کنم، اما آنها شرایط فیزیکی بزرگ و خوبی داشتند. با این حال همینکه بچه‌ها روحیه شکست‌ناپذیری را نشان دادند و بازهم در طول مسابقه به عراق نباختیم، خوب بود.

چمنیان در واکنش به این مسئله که آیا در جام جهانی هم هدایت تیم نوجوانان را به‌عهده خواهد داشت یا نه و مهدی تاج و علی کفاشیان در این خصوص صحبتی با او داشته‌اند، گفت: مطمئن هستم تمام ارکان فدراسیون از تاج گرفته تا سایر مسئولان بهترین تصمیم را می‌گیرند. تاج به هند آمد، کفاشیان در آنجا کنار ما بود و ساکت هم که یک مدیر فوتبالی است، برنامه‌های زیادی برای تیم نوجوانان و نونهالان دارند. من هم تا زمانی که فدراسیون بخواهد، در خدمت این تیم خواهم بود و کمک می‌کنم.