محمد الیاسی و امیرحسین حسینی به دیدار رده بندی رقابت های کشتی فرنگی جایزه بزرگ آذربایجان راه یافتند.

به گزارش مرور نیوز، در ادامه رقابت های کشتی فرنگی جام حیدرعلی‌یف آذربایجان، محمد الیاسی در وزن 66 و امیر حسین حسینی در وزن 98 کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شدند و عظیم گرمسیری در وزن 71 و محمد علی گرایی در وزن 75 کیلوگرم نیز از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

چهار نماینده ایران در این رقابت ها به مصاف حریفان خود رفته اند که محمد مراد الیاسی و امیرحسین حسینی به دیدار رده بندی راه یافتند، عظیم گرمسیری به علت مصدومیت از ادامه رقابت ها انصراف داد و محمدعلی گرایی نیز از دور مسابقات کنار رفت.

نتایج کشتی گیران کشورمان در پایان دور مقدماتی به شرح زیر است:

در وزن 66 کیلوگرم محمد مراد الیاسی در دور اول مقابل شماگی بولکوادزه دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، مراد الیاسی در گروه بازنده ها با نتیجه از 5 بر 2 از سد کامران ممدوف از آذربایجان گذشت و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار جیوک چویی از کره جنوبی است.

در وزن 71 کیلوگرم عظیم گرمسیری در دور اول به مصاف بالینت کورپاسی نایب قهرمان بازهای اروپایی 2015  از مجارستان رفت و با نتیجه 2 بر صفر و با توجه به مصدومیت پیش آمده، مغلوب این کشتی گیر شد و به مسابقات خود ادامه نداد.

در وزن  75 کیلوگرم محمدعلی گرایی در دور نخست مقابل زورابی داتوناشویلی قهرمان اروپا از گرجستان با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و با توجه به شکست حریف گرجستانی، گرایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 98 کیلوگرم امیر حسین حسینی در دور اول با قرعه استراحت روبرو بود وی در دور دوم مقابل آراز حسن اف از آذربایجان با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و راهی دیدار نیمه نهایی شد. اما در این دیدار مقابل الکساندر هرابویک دارنده برنز اروپا و قهرمان ارتش های جهان، از بلاروس با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار رومرو رانیر مونتیاگودو از کوبا است.

اسامی نفرات راه یافته به فینال این رقابت ها به شرح زیر است:
59 کیلوگرم: کنیچیرو فومیتا (ژاپن) – فیروز توختایف (ازبکستان)
66 کیلوگرم: شماگی بولکوادزه (گرجستان) – آرتم سورکوف (روسیه)
71 کیلوگرم: حسن علی اف (آذربایجان) – بالینت کورپاسی (مجارستان)
75 کیلوگرم: الوین مورسالیف (آذربایجان) – ویکتور نمس (صربستان)
80 کیلوگرم: اصلان آتم (ترکیه)- رفیق حسین اف (آذربایجان)
85 کیلوگرم: اسلام عباس اف (آذربایجان) – تدیوس میچالیک (لهستان)
98 کیلوگرم: موسی اولویف (روسیه) – الکساندر هرابوویک (بلاروس)
130 کیلوگرم: اویان نظریانی (آذربایجان) – کریل هریشچانکا (بلاروس)

این رقابت ها امشب با معرفی نفرات برتر به پایان می رسد.