رئیس کمیته ملی المپیک گفت: امروز من می‌توانم این شهادت را به مردم عزیز بدهم که در بهترین وضعیت هماهنگی و همگرایی بین أرکان چهارگانه ورزش هستیم.

به گزارش مرور نیوز، سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت: دنبال سلسله جلساتی که در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک داریم، امروز هم جلسه مشترک اعضای ستاد اجرایی با وزیر برگزار شد و گزارشی از روند برنامه‌ها و عملکرد و فعالیت‌های دو سال گذشته ی کمیته ملی المپیک مطرح شد.

وی ادامه داد: عمدتاً بحث ما وفاق و انسجام و همدلی و همگرایی بود که مطرح شد و اعضای هیأت اجرایی و نواب رئیس هرکدام نقطه نظراتی داشتند برای بهبود روش‌ها و سیستم‌ها بحث کردند؛ بحث‌ها بسیار خوب بود و نکات مختلفی مطرح شد.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: یک چیزی برای ما به عنوان یک أصل تلقی شده که ما و وزارت ورزش و جوانان تمام توان و انرژی و منابعمان را در مسیر توسعه ورزش قهرمانی قرار بدهیم و هدف را المپیک ٢٠٢٠ تعریف کردیم و بعد از آن رویکرد آسیایی داریم که باید از حواشی پرهیز کنیم و لازمه درخشش در المپیک و آسیا لازمه اش این است که در داخل کشور همه منابع، امکانات و ظرفیت‌ها را در مسیر انسجامی قرار بدهیم و از هرگونه حاشیه پرهیز کنیم.

صالحی امیری توضیح داد: امروز که با شما صحبت می کنم وارد سومین سال فعالیت‌ها در دور جدید شدیم که خوشبختانه در این مدت دو سال انسجام و وفاق حداکثری وجود داشت. سیاست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، نواب رئیس و بنده این است که ما تحت هر شرایطی از حواشی پرهیز کنیم و فقط در متن حرکت کنیم. بدانیم که ورزش ٤ رکن دارد. این ارکان اربعه ورزش باید با هماهنگی، همدلی و همگرایی حرکت کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: رکن اول ورزش قهرمانی ایران وزارت ورزش و جوانان و در رأس آن وزیر ورزش و جوانان است؛ رکن دوم کمیته ملی المپیک و پارالمپیک هستند؛ رکن سوم فدراسیون‌های ما هستند که نقش بی بدیلی در توسعه ورزش قهرمانی دارند و رکن چهارم رسانه‌ها هستند که حلقه واسط بین ورزش و أفکار عمومی هستند.

وی اضافه کرد: امروز من می‌توانم این شهادت را به مردم عزیز بدهم که در بهترین وضعیت هماهنگی و همگرایی بین أرکان چهارگانه ورزش هستیم.

وی گفت: پایان سال هم هست و امروز که با شما صحبت می‌کنیم درگیر شدید مسائل کرونا و اعزام تیمها برای اردوهای بین المللی به منظور کسب سهمیه هستیم هم در فضای اخبار تلخ و ناکامی‌ها، خبر خوب کسب سهمیه شمشیربازی را داشتیم در چند روز آینده هم خبر خوشی از کاراته و سایر رشته‌هایی که در حال اعزام هستند، خواهیم داشت.

صالحی امیری نوید داد: در مجموع ما امروز می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم و این وعده را بدهیم که همه ظرفیت ما برای المپیک ٢٠٢٠ بسیج شده است تا انشالله کاروان ما بتواند با درخشش در سکوی ٢٠٢٠ کام ملت را شیرین کند.