تازه‌ ترین رده بندی باشگاه‌های فوتبال جهان امروز اعلام شد که براین اساس استقلال همچنان در صدر تیم‌ های ایرانی قرار دارد.

به گزارش مرور نیوز، سایت «clubworldranking» امروز تازه‌ترین رده بندی باشگاه‌ های فوتبال جهان را اعلام کرد، تیم فوتبال استقلال تهران با ۹ پله سقوط نسبت به رده بندی قبل و با ۴۲۹۴ امتیاز در رتبه ۱۳۸ جهان قرار گرفت، ولی همچنان در صدر تیم‌های فوتبال کشورمان ایستاده است.

در این رده بندی پرسپولیس تهران با ۴۱۹۵ امتیاز و با ۴ پله صعود نسبت به رده بندی پیشین و قرارگرفتن در رده ۱۵۰ جهان، در رتبه دوم ایران قرار گرفت. تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان هم با ۳۳۵۱ امتیاز و با ۷ رده صعود نسبت به رده بندی پیشین، در رده ۲۰۹ جهان و سوم ایران جای گرفت.

تیم‌های سپاهان (۲۳۳ جهان، ۶ پله صعود)، شهرخودرو (۲۵۱ جهان، یک پله صعود) و صنعت نفت (۳۱۴ جهان، ۲۹ پله صعود) هم به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم جای فوتبال کشورمان دارند.

در سطح جهانی جایگاه ۲ تیم اول تغییری نداشته و لیورپول با ۱۵۶۷۵ امتیاز همچنان صدرنشین رده بندی باشگاهی جهان است و پس از این تیم، بارسلونا با ۱۴۳۹۰ امتیاز در رتبه دوم جای دارد. فلامینگو برزیل با ۱۳۲۴۹ امتیاز و با یک پله صعود در جایگاه ریورپلاته در رده سوم را گرفته است.

نکته جالب توجه در این رده بندی قرار گرفتن الهلال عربستان در رتبه ششم جهان و بالاتر از والنسیا و بایرن مونیخ و سقوط یوونتوس به رتبه یازدهم است. تیم‌های ریورپلاته، منچسترسیتی هم در رتبه‌های چهارم وپنج جهان جای دارند.