سرمربی موقت تیم ملی انگلیس فهرست ملی‌پوشان این کشور برای بازی در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ را منتشر کرد که نام دو بازیکن جوان تیم فوتبال منچستریونایتد در آن به چشم می‌خورد.

به گزارش مرورنیوز، گرث ساوث‌گیت، سرمربی موقت تیم ملی انگلیس که هفته پیش به‌دنبال اخراج سم آلاردایس جانشین او شد، اسامی ملی‌پوشان سه‌شیر برای دیدار با تیم‌های ملی مالت و اسلوونی در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه را اعلام کرد.

یکی از کسانی که نامش در این فهرست به چشم می‌خورد، گلن جانسون، دفاع راست تیم فوتبال استوک‌سیتی است که بعد از جام جهانی 2014 دیگر به تیم ملی انگلیس دعوت نشده بود. همچنین الکس اوکسلید چمبرلین، مهاجم آرسنال هم پس از یک سال غیبت دوباره به اردوی سه‌شیر فراخوانده شده است. رایان برتراند، مدافع ساوتهمپتون نیز یکی دیگر از بازیکنان جدیدی است که ساوث‌گیت به اردوی تیم ملی انگلیس فراخوانده است.

ساوث‌گیت که بعد از افشای رسوایی آلاردایس جای او را گرفت، قرار است در چهار بازی هدایت تیم ملی انگلیس را برعهده داشته باشد، به سایت اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: تلاش کرده‌ایم همان روندی را که در ماه گذشته داشتیم، ادامه دهیم چون به نظر من بسیاری از کارهایی که تا الان انجام داده‌ایم، درست بوده است. در میان نفراتی که دعوت شده‌اند، دو بازیکن هستند که من با آنها در تیم زیر 21 ساله‌های انگلیس کار کرده‌ام و به نظر بازیکنان جوان هیجان‌انگیزی هستند و به همین دلیل می‌خواستیم که در تیم ملی حضور داشته باشند.

ساوث‌گیت ادامه داد: ما چند بازیکن خود مانند هری کین و جک باتلند را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداریم و هفته گذشته هم دنی درینک واتر، آدام لالانا و ناتانیل کلاین مصدوم شدند، ضمن اینکه لوک شاو هم هنوز کاملاً آماده نیست. قطعاً نبود این بازیکنان روی وضعیت تیم تأثیر می‌گذارد. هفته‌ای که گذشت از چند جهت برای ما هفته‌ای سخت بوده است، اما من منتظر کار کردن با این بازیکنان هستم، چون باید هرچه سریع‌تر تیم را برای بازی‌های پیش رو آماده کنیم.

تیم ملی انگلیس شنبه هفته آینده میزبان مالت خواهد بود و سه‌شنبه همان هفته به مصاف اسلوونی می‌رود. ساوث‌گیت علاوه بر این دو بازی در دیدار خانگی سه‌شیر برابر اسکاتلند در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 در ماه نوامبر و نیز یک بازی دوستانه برابر اسپانیا هدایت سه‌شیر را برعهده خواهد داشت.

فهرست بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی انگلیس به شرح زیر است:

دروازه‌بان‌‌ها: فریزر فراستر (ساوتهمپتون)، جو هارت (تورینو) و تام هیتون (برنلی)
مدافعان: رایان برتراند (ساوتپهمتون)، گری کیهیل (چلسی)، فیل جاگیلکا (اورتون)، گلن جانسون (استوک‌سیتی)، دنی رز (تاتنهام)، کریس اسمالینگ (منچستریونایتد)، جان استونز (منچسترسیتی) و کایل واکر (تاتنهام)
هافبک‌ها: اریک دایر (تاتنهام)، جردن هندرسون (لیورپول)، الکس اوکسلید چمبرلین (آرسنال)، مایکل آنتونیو (وستهام)، جسی لیندگارد (منچستریونایتد)، رحیم استرلینگ (منچسترسیتی)، تئو والکات (آرسنال) و دله آلی (تاتنهام)
مهاجمان: وین رونی (منچستریونایتد)، مارکوس رشفورد (منچستریونایتد)، دانیل استوریج (لیورپول) و جیمی واردی (لسترسیتی)