معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد که ایران در سال 2021 با شمار زیادی ورزشکار در المپیک توکیو شرکت کند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی نژاد با اشاره به تعویق پارالمپیک و المپیک 2020 توکیو گفت : طبیعی است که فدراسیون های ما هم با توجه به شرایط جدید تعدیل خواهند کرد. ما قریب به ٥٢ سهمیه را کسب کردیم و این امیدواری را داریم که سهمیه های متعدد دیگری را هم بدست بیاوریم. بخشی از کار ما کسب ادامه سهمیه ها است که آن منوط به اعلام زمان مسابقات کسب سهمیه توسط فدراسیون های جهانی است که هنوز انجام نشده با توجه به شرایطی که کرونا در دنیا دارد، آنها در حال بررسی هستند و اعلام خواهند کرد. متعاقب آن تا زمان خوبی که تا المپیک داریم، فدراسیون ها برنامه ریزی جدیدی خواهند کرد برای اینکه بتوانیم با قدرت هر چه تمام تر در المپیک حاضر شویم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در ایران در پیک کرونا هستیم و مطابق با سیاست هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد در ورزش هم ما تبعیت خواهیم کرد. با توجه به اینکه حفظ سلامت ورزشکاران اولویت اصلی ما است، از فدراسیون ها خواستیم که به بچه های تیم ملی برنامه های تمرینی در منزل ارائه بدهند و بعد از اینکه شرایط بهتر شد، فدراسیون ها برنامه های جدید را شروع خواهند کرد و شرایط به گونه ای خواهد شد که در المپیک سال آینده با حداکثر توان حاضر شویم.