سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران با صدور بیانیه‌ای رسما نسبت به حواشی اخیر درباره پاداش‌های جام‌جهانی روسیه واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری موج، کارلوس کی روش سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران پس از انتشار اسنادی مبنی بر این که حدود ٢۵ درصد پاداش ٨ میلیون دلاری جام‌جهانی که باید توسط فیفا به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت می‌شد، به عنوان پاداش به حساب وی و دستیارانش واریز شده است، با صدور بیانیه‌ای در صفحه اینستاگرامش رسما به این موضوع واکنش نشان داد. 

در متن بیانیه کی‌روش آمده است:

۱- بعد سپری کردن متعهدانه ۸ سال از زندگی خود در تیم ملی، اجازه دهید  این هواداران ایرانی باشند که ارزیابی و تقدیر خود را از خدمات، تعهد، صداقت، وفاداری و دستاوردهای من به فوتبال ایران را انجام دهند.

بالاتر از آن‌ها فقط خدا می‌تواند در مورد اعمال و تصمیمات من قضاوت کند.

۲- تمام افرادی که من افتخار و امتیاز این را داشتم که با آن‌ها همکاری کنم، مخصوصا اعضای کادر و بازیکنانم، آن‌ها منبع الهام من بودند.

هم‌چنین هواداران فوتبال ایران انگیزه من بودند.

بدون همه آن‌ها، موفقیت و دستیابی به همه دستاوردها و ایجاد میراثی که ما در طول آن روزهای باشکوه طلایی به همراهی یکدیگر خلق کردیم، ممکن نبود.

۳- مراتب قدردانی و تشکر خود را به تک تک‌ آن‌ها بابت فداکاری، شایستگی، اخلاق کار، صداقت و وفاداری به موفقیت تیم ملی اعلام می‌کنم. 

من معتقدم  هواداران ایرانی مثل همیشه به اعضای کادر من، بازیکنان من و در کل همه ما کاملاً اعتماد دارند و در مورد اخلاق مداری و حرفه‌ای‌گری، صداقت و شخصیت ما هیچ شکی نیست.

۴- همه می‌دانند چه افرادی همیشه پشت آن خبر خاص بوده‌اند. طبق معمول، آن‌ها فقط به عنوان انگشت‌های آلوده و به نمایندگی از چهره‌های زشت شناخته شده همیشگی عمل می‌کنند.

همان روش‌های غیرمعمول، همان اقدامات ناپسند، همان رفتارهای نادرست.

۵- آن‌ها آنقدر زشت، قابل پیش‌بینی و متوسط ​​هستند که به یک نکته می‌رسیم که دل‌مان به حال آنان می‌سوزد و هم‌چنین بابت تمام لطمه‌های نادرست و ناعادلانه‌ای که به افرادی که صادقانه و متعهدانه در تیم ملی کار کردند را  وارد کرده‌اند احساس درد می‌کنیم.

۶) انتشار این اسناد توهم‌آمیز توسط آن آژانس خاص فقط یک قدم معمول کثیف است که سعی در جلب توجه و پنهان کردن بی‌کفایتی و مدیریت مخرب فوتبال ایران دارد.

در این لحظه که انسان‌ها به دنبال سلامتی، انسجام و اتحاد، تحمل درد مشترک و دوستی بیش‌تر هستند، این ویروس‌های انسانی از این فرصت استفاده می‌کنند تا حمله کنند، مسموم کنند  و فضا را آلوده کنند بدون هیچ احترام و هیچ احساسی برای کسانی که متحمل رنج و مبارزه برای ادامه زندگی خویش هستند.  

شرم بر آن‌ها.

در زمان مناسب، رو در رو، و در موقعی که اولویت‌های زندگی، به سلامتی و همبستگی اختصاص نمی‌یابد که البته باید بگویم که به درستی اولویت‌های اصلی و دغدغه مردم ایران نیز هست. من این فرصت را خواهم داشت که ماسک‌های آن‌ها را با توجه به این توهین‌ها و ادعاها پایین بیاورم.

من می‌خواهم یکبار دیگر مطلبی را یادآوری کنم که مدتی قبل از جام جهانی روسیه مطرح کردم؛ "هرگز در فوتبال ایران تعداد معدودی از افراد با منابع اندک به این مقدار موفقیت دست پیدا نکردند، متحد در کنار هم و با فداکاری‌های بی‌شمار، تنها برای سرافرازی تیم ملی". 

سلامت بمانید، خانه بمانید. 

هرگز در تاریخ بشر، با تنها بودن و در منزل ماندن، ما نتوانسته‌ایم این مقدار به هم‌دیگر کمک کنیم. 

دوستدار همگی شما 

کارلوس کی‌روش