دبیر فدراسیون کشتی گفت: در روزهای آغازین فعالیت کاری فدراسیون در سال ۹۹، تمامی بخش‌های فدراسیون برنامه‌های خود را برای سال جدید ارائه دادند، امیدوارم عملکرد کشتی کشور در سال جدید بهتر از گذشته باشد.

به گزارش مرور نیوز سید جلال عسگری دبیر فدراسیون کشتی گفت: در روزهای آغازین فعالیت کاری فدراسیون در سال ۹۹، تمامی بخش‌های فدراسیون برنامه‌های خود را برای سال جدید ارائه دادند.

وی با بیان مطلب فوق افزود: اسفندماه سال گذشته از تمامی بخش های فدراسیون کشتی خواستیم تا برنامه های خود برای سال جدید آماده کنند و قرار شد که از روز ۱۶ فروردین ماه در جلساتی که با حضور رئیس فدراسیون، بنده و مسئولین هر بخش برگزار می شود، این برنامه ها مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

وی ادامه داد: خوشخبتانه طی دو هفته گذشته تمامی بخش های فدراسیون کشتی برنامه های خود را به رئیس فدراسیون کشتی ارائه دادند و پس از بررسی و تصویب، قرار است این برنامه ها در اسرع وقت برای اجرا به هر واحد ابلاغ شود و امیدوارم عملکرد کشتی کشور در سال جدید بهتر از گذشته باشد.

* فدراسیون کشتی علاقمند به ادامه کار در حوزه بانوان است

عسگری در مورد برنامه های کشتی بانوان کشور تصریح کرد: با توجه به پتانسیلی که در این بخش وجود دارد، فدراسیون علاقمند به ادامه کار در حوزه بانوان است و به همین منظور به دنبال جذب اسپانسر به جهت اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی هستیم. ضمن اینکه برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی، برگزاری کلاس های مربیگری با حضور مربی خارجی، برگزاری کلاس های داوری از اهم برنامه ها است که سرکار خانم درخشانی نایب رئیس بانوان با همکاری سایر ارکان فدراسیون پیگیر این امور خواهند بود.

وی در مورد برنامه های تیم های ملی اظهار داشت: در حوزه تیم های ملی نیز برنامه ی خوبی برای رده های سنی نونهالان و حضور آن ها در اردوهای کوتاه مدت مقطعی در خانه کشتی داریم و به دنبال برنامه ریزی به جهت پشتوانه سازی و شناسایی استعدادها هستیم. همچنین از دیگر اهداف تعامل بین سرمربیان رده های سنی مختلف به منظور هم افزایی در پیشبرد امور فنی است. در این حوزه برنامه های فنی از سوی سرمربیان تیم های ملی به فدراسیون ارائه می شود و ما بیشتر کار نظارتی و پشتیبانی به جهت بالا بردن کیفیت برگزاری اردوهای تیم های ملی داریم. با توجه به اینکه المپیک در سال آینده برگزار می شود، پس از رفع شدن مشکلات ناشی از کرونا ، تمامی تلاش خود را می کنیم که تیم های ما به بهترین شکل روند آماده سازی خود را پیگیری کند تا به امید خدا و دعای مردم در المپیک توکیو افتخارآفرین باشند.

عسگری در مورد برنامه های کمیسیون داوران کشتی گفت: یکی از ارکان اصلی جامعه کشتی، داوران هستند و فدراسیون نیز برنامه های خوبی را برای این قشر زحمتکش و پرتلاش کشتی کشور دارد. اولین اولویت ما پرداخت بدهی معوقه ی حق الزحمه داوران که از ۱۰ سال گذشته مانده بود، است که در این راستا نیز تاکنون ۴ مرحله از این بدهی ها پرداخت شده و فردا (شنبه) نیز مرحله پنجم به حساب آن ها واریز می شود. از دیگر برنامه های کمیسیون داوران راه اندازی اپلیکیشن ویژه داوری به منظور شفافیت در روند اعزام به مسابقات داخلی و برون مرزی است. پیگیری و برنامه ریزی به جهت کسب کرسی مدرسی در اتحادیه جهانی کشتی نیز از دیگر اهداف این کمیسیون در سال ۹۹ است.

دبیر فدراسیون کشتی در مورد برنامه کمیته پیشکسوتان بیان داشت: پیشکسوتان گرانقدر کشتی، سرمایه های معنوی این رشته محسوب می شوند و فدراسیون نیز در جهت حفظ حرمت و جایگاه این عزیزان گام بر می دارد، کمیته پیشکسوتان نیز در سال جدید رسیدگی به امور قهرمانان پیشکسوت جهان و المپیک و برگزاری مسابقات قهرمانی کشور را در دستور کار دارد. البته پیگیر مجوز برون مرزی برای اعزام پیشکسوتان به مسابقات جهانی نیز هستیم. ضمن اینکه ملاقات، عیادت و تقدیر از این عزیزان در کلیه برنامه های فدراسیون به ویژه در جریان مسابقات، نیز مدنظر قرار دارد.

وی در مورد برنامه های واحد برگزاری مسابقات تصریح کرد: بخش اعظمی از فعالیت های فدراسیون برگزاری مسابقات است که به دنبال تشکیل کارگروه برگزاری مسابقات هستیم تا پس از انجام جلسات توسط این کارگروه، تصمیمات اجرایی شود. البته در حال حاضر با توجه به مصوبات ستاد مقابله کرونا در ورزش فعالیت های ورزشی از جمله برگزاری اردوها و مسابقات تا اطلاع ثانوی مجاز نیست و اتحادیه جهانی نیز اعلام کرده که تا ۱۰ تیرماه تمامی مسابقات لغو شده است و منتظر این هستیم که این اتحادیه تقویم جدید را به ما اعلام کند تا ما نیز در ادامه و در صورت مهیا شدن شرایط، تقویم ورزشی سالیانه و بخشنامه برگزاری رقابت های کشتی را اعلام کنیم. همچنین به دنبال تعامل با هیأت های کشتی و ادارات کل ورزش استان به جهت میزبانی مسابقات هستیم.

عسگری در مورد واحد اداری فدراسیون کشتی گفت: در بخش اداری فدراسیون نیز به دنبال راه اندازی اتوماسیون اداری مکاتبات هیات کشتی استان های سراسر کشور و همچنین راه اندازی سیستم جامع منابع انسانی هستیم. هم اکنون مکاتبات ما با وزارت ورزش و برخی از نهادها از طریق سیستم اتوماسیون اداری انجام می شود و به دلیل اهمیت سیستم اداری، بروز رسانی روند کاری در این بخش از اولویت های اصلی ما محسوب می شود و امیدوارم که بتوانیم در آینده نزدیک به شکل بهتری با هیأت های کشتی و سایر دستگاه ها در ارتباط باشیم. همچنین واحد فناوری اطلاعات و انفورماتیک فدراسیون نیز پیگیر ساماندهی به کارت ملی کشتی است تا خدمات دهی در این بخش به شکل مطلوب تری نسبت به گذشته انجام شود

دبیر فدراسیون در مورد برنامه های کمیته پزشکی فدراسیون تصریح کرد: این کمیته نیز برنامه های خوبی را برای سال ۹۹ در دستور کار دارد که از اهم آن ارائه برنامه جامع آموزشی در خصوص دوپینگ و برگزاری جلسات توجیهی با حضور کادر فنی تیم های ملی است. همچنین ارزیابی جسمی ملی پوشان حاضر در اردو و برگزاری جلسات آموزشی تغذیه ورزشی نیز در دستور کار این کمیته قرار دارد. ارائه خدمات پزشکی شامل حضور دائمی پزشک و فیزیوتراپ در تمرینات تیم های ملی، استفاده از روانشناس ورزشی و هماهنگی پزشک متخصص داخلی در اردوهای تیم های ملی از دیگر برنامه های این کمیته در سال جدید خواهد بود.

عسگری در مورد فعالیت ها در بخش کشتی های ساحلی و سنتی اظهار داشت: یکی از برنامه های اصلی این کمیته جذب حامی مالی برای رشته های زیر مجموعه با اولویت کشتی ساحلی و اعزام به رقابت های برون مرزی است. ضمن اینکه آذرماه امسال بازی های ساحلی آسیایی را در پیش داریم و جلسه ای نیز با مسئولان کمیته ملی المپیک برای شرکت قدرتمند تیم ملی کشتی ساحلی در این بازی ها برگزار شده است. همچنین ارائه تقویم ورزشی رشته های تحت پوشش و برگزاری مسابقات داخلی مربوطه از دیگر برنامه های کمیته کشتی ساحلی و سنتی کشور خواهد بود.

وی در مورد برنامه های سازمان لیگ گفت: این سازمان نیز برنامه های متنوعی را در دستور کار داشت که برخی از آن ها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو و یا به تعویق افتاده است. البته سازمان لیگ توانست سال گذشته لیگ های دسته یک، برتر و جام باشگاه های جهان را برگزار کند و گردش مالی خوبی در کشتی انجام شد. امسال نیز برنامه ما این است که برگزاری رقابت¬های لیگ برتر در حد استانداردهای جهانی باشد. ضمن اینکه سازمان لیگ باید پیگیر برگزاری مسابقات جام باشگاه¬های جهان و میزبانی این مسابقات باشد که در این زمینه دکتر نصیرزاده از هم اکنون رایزنی های خود را با برخی از استان ها آغاز کرده است.

دبیر فدراسیون در مورد واحد مالی فدراسیون بیان داشت: در بخش مالی نیز به دنبال سیستمی کردن کار با محوریت شفافیت هستیم که در این زمینه برنامه هایی را در دستور کار داریم که از اهم آن پیگیری بسترسازی و ایجاد بایگانی دیجتال اسناد مالی است. البته اولویت فدراسیون پرداخت بدهی هایی است که از سال های گذشته به جا مانده و تمام تلاشمان را در این زمینه خواهیم کرد.

وی در مورد برنامه های کمیته روابط عمومی تصریح کرد: این کمیته نیز بعنوان ارتباط دهنده فدراسیون با مردم و حوزه رسانه، برنامه های اطلاع رسانی از جمله درج اخبار، نتایج مسابقات، گزارشات، تصاویر و ویدیوهای مرتبط با کشتی و قهرمانان آن را از طریق پایگاه خبری، و صفحات مجازی در دستور کار دارد. برقراری ارتباط نزدیک با خبرنگاران حوزه دیداری، شنیداری و نوشتاری به منظور تعامل در جهت پیشبرد اهداف کشتی نیز در دستور کار این کمیته قرار دارد. ضمن اینکه پیگیری پخش مسابقات از طریق رسانه ملی و اختصاص زمان بیشتر به این رشته پرافتخار و همچنین استفاده از نظرات کارشناسان کشتی از جمله مربیان، قهرمانان و پیشکسوتان نیز از دیگر برنامه های روابط عمومی در سال جدید می باشد.

عسگری در پایان ضمن آررزوی سلامتی برای جامعه بزرگ کشتی و مردم عزیز ایران خاطرنشان کرد: هم اکنون شاهد این هستیم که ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرد و کارشناسان بهداشتی رعایت نکات ایمنی و بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و در خانه ماندن را به مردم توصیه می کنند. امیدوارم که هرچه زودتر شرایط به حالت عادی و روال قبل بازگردد اما شیوع این ویروس نشان داد که مردم دنیا نسبت به یکدیگر نمی توانند بی تفاوت باشند و همه در یک دهکده جهانی با این مشکل روبرو هستند و قطعا برای از بین بردن آن نیز باید تمام مردم دنیا با یکدیگر همکاری کنند.