سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: لیگ را باید طوری برنامه ریزی کنیم تا بازیکنان جوانی که در رقابت‌های آسیایی افتخار آفرینی کرده اند، بیشتر فرصت بازی داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز، محمد ناظم الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال درباره اینکه آیا با تشکیل تیم ملی ب یا همان امید موافق هستید یا خیر گفت: من از ابتدا هیچ مخالفتی با تشکیل تیم ملی امید نداشتم و هیچ جایی هم این موضوع را اعلام نکردم. اما دلایلی دارم که الان با این شرایطی که تیم ملی بزرگسالان با آن مواجه شده، نباید چنین اتفاقی فعلاً صورت گیرد. تیم ملی بزرگسالان ما امسال ۲ تورنمنت بسیار مهمی را در پیش دارد یکی جام ملت‌ های آسیا و دیگری هم رقابت‌های جام جهانی است. همچنین از طرفی هم هنوز فینال لیگ سال گذشته برگزار نشده و وضعیت لیگ برتر فصل بعد هم هنوز معلوم نیست. تمام این موارد نشان می‌دهد که ما الان باید تمام توجه خودمان را معطوف به تیم ملی بزرگسالان کنیم تا در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا که حکم انتخابی جام جهانی را هم دارد موفق باشیم.

او افزود: در ۲ سال گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت که مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا را برگزار کند و در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ تیم ملی زیر ۲۳ سال ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا شرکت کرد که سال اول را به همراه علی صانعی توانستیم به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم و در سال ۲۰۱۹ هم که به میزبانی کشورمان در شهر تبریز برگزار شد سوم آسیا شدیم. لازم است درباره پشتوانه سازی تیم ملی بزرگسالان هم بگویم که فاصله‌ای که اکنون بین بازیکنان زیر ۲۳ سال با بازیکنان بزرگسال وجود دارد زیاد است. از بازیکنان زیر ۲۳ سال ما که در سال ۲۰۱۷ موفق شدند به مقام قهرمانی آسیا دست پیدا کنند الان چند نفر آن‌ها در لیگ برتر بازی می‌کنند تا من سرمربی بتوانم آن‌ها را به اردوی تیم ملی دعوت کنم؟ بهتر است بدانید همان سالی که تیم ملی زیر ۲۳ سال موفق شد قهرمان آسیا شود من بلافاصله توحید لطفی و محمد طاهری که آن زمان در تیم ملی زیر ۲۳ سال بازی می‌کردند را به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت کردم، اما از آن زمان به بعد دیگر هیچ خبری از این بازیکنان نشد و حتی در تیم‌های لیگ برتری خودشان هم کمتر به بازی گرفته می‌شوند.

ناظم الشریعه ادامه داد: در عوض وقتی تیم ملی زیر ۲۳ سال کشورمان در سال ۲۰۱۹ موفق شد سوم شود در آن تیم بازیکنی به نام مهدی کریمی حضور داشت که با نمایش‌های خوبی که از خود نشان داد ما او را به تیم ملی بزرگسالان آوردیم و الان او جزء نفرات اعزامی ما به مسابقات جام ملت‌های آسیا است. به نظر من باید مسابقات لیگ برتر را طوری برنامه ریزی کنیم تا بازیکنانی که موفق شده اند در رقابت‌های آسیایی افتخار آفرینی کنند بتوانند در لیگ برتر بیشتر بازی کنند. این موضوع کاملاً طبیعی است، وقتی بازیکنی در تیمش بازی نمی‌کند به تبع آن ما هم نمی‌توانیم او را به تیم ملی دعوت کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۷ ما تیم ملی دومی درست کردیم که در آن نزدیک به ۸۰ بازیکن را مورد ارزیابی قرار دادیم و از بین آن‌ها بازیکنانی، چون مهدی کریمی، علیرضا جوان، مسعود محمدی، طا‌ها نعمتیان، رحمان سارانی موفق شدند به تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند. الان شرایط اقتصادی فدراسیون فوتبال اصلاً خوب نیست و به نظر من فدراسیون بیشتر به فوتبال بها می‌دهد و به فوتسال کاملاً بی مهری می‌شود و تلاش‌هایی که فوتسالیست‌های ما در این چند سال اخیر از خودشان نشان داده اند دیده نشده است.