مدیر عامل سابق استقلال گفت: فرآیند باشگاه داری در کشورمان صحیح نیست. زمانی که مدیرعاملی به یک باشگاه می‌آید نمی‌داند سال دیگر هم در آن باشگاه حضور دارد یا خیر تا به فکر تیم‌های پایه باشد.

به گزارش مرور نیوز، علی فتح الله زاده مدیر عامل سابق باشگاه استقلال درباره دریافت حقوق از این باشگاه اظهار کرد: در زمان‌هایی که در باشگاه استقلال سمتی بر عهده داشتم هیچگاه حقوقی دریافت نکردم. شاهد این موضوع هم اعضای هیئت مدیره وقت هستند. مدیرعامل یک باشگاه حقوق خود را از هیئت مدیره دریافت می‌کند و اعضای آن مبلغ حقوق او را تعیین می‌کنند.

او درباره قانون منع جذب بازیکن خارجی از سوی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: موضوع منع جذب بازیکن خارجی از سوی وزارت ورزش و جوانان به سود ما نخواهد بود و تیم‌های ایران در مواجه با باشگاه‌های عربی با مشکل مواجه می‌شوند. بازیکنان خارجی همیشه بد نیستند و در مواقعی هم عملکرد خیلی خوبی داشته اند. از جمله این بازیکنان می‌توان به تیام، جپاروف، دیاباته و مرحوم ساموئل اشاره کرد. اگر بازیکن خارجی خوب باشد می‌گویند کمیته فنی تصمیم درستی گرفته و اگر عملکردش بد باشد، جذب او را گردن مدیرعامل می‌اندازند. اگر ما جذب بازیکنان خارجی را متوقف کنیم به مشکل بر خواهیم خورد.

* ضرورت هزینه در فوتبال پایه

او درباره ضرورت هزینه در فوتبال پایه گفت: فرآیند باشگاه داری در کشورمان صحیح نیست. زمانی که مدیرعاملی به یک باشگاه می‌آید نمی‌داند سال دیگر هم در آن باشگاه حضور دارد یا خیر تا به فکر تیم‌های پایه باشد.

مدیرعامل سابق استقلال در رابطه با رسیدگی به تخلفات مدیران عامل افزود: وقتی مدیرعاملی در یک باشگاه حضور دارد باید هر سال رئیس مجمع از او حساب کشی کند و این موضوع را نباید برای ۵ سال بعد که آن مدیر در باشگاه حضور ندارد بررسی کنند. در حال حاضر خیلی از مدیران به قوه قضاییه رفت و آمد دارند.

* برخی از باشگاه‌ ها را نمی ‌توان دولتی اداره کرد

او در پایان تصریح کرد: برخی از باشگاه‌ ها را نمی ‌توان دولتی اداره کرد، اگر بخواهیم بازیکنی را جذب کنیم باید برای آن مزایده برگزار کنیم و اگر این کار انجام نشود، تخلف صورت گرفته است. باشگاه‌داری با منطق قانونی کشورمان یکی نیست. نمی‌شود این باشگاه‌ها را دولتی اداره کرد.