رئیس کمیته ملی المپیک امروز در بازدید از فدراسیون پزشکی ورزشی از سامانه پزشکی مجازی فدراسیون پزشکی ورزشی رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به همراه دبیر کمیته ملی المپیک، طاهره طاهریان و نصرالله سجادی از فدراسیون پزشکی ورزشی دیدار کرد که در این بازدید، فدراسیون پزشکی ورزشی تله‌مدیسن (سامانه پزشکی مجازی) را نیز افتتاح کرد.

صالحی امیری در این بازدید گفت: از زحمات خلیلیان که در بحران کرونا خوش درخشیدند تشکر می‌کنیم. وزارت، کمیته، فدراسیون‌ها همه تلاش فدراسیون پزشکی را دیدند و به خوبی مجموعه مشکلات را مدیریت کرد. مجموعه جامعه ورزش کشور به خاطر تدابیر و پیشگیری کمترین چالش را داشت. این ممکن نبود مگر با حضور رییس فدراسیون پزشکی و هماهنگی آن‌ها با ستاد کرونا که جا دارد در این شرایط از این مجموعه تشکر کرد.

* جامعه پزشکی و دولت با همه توان مقابله کردند

وی همچنین گفت: کرونا همچنان در کشور حضور نامیمون دارد. این ویروس شرور هر روز تلفات می ‌گیرد. جامعه پزشکی و دولت با همه توان مقابله کردند. کارنامه پزشکی ورزشی کارنامه درخشانی است و ما کمتر درگیری در جامعه قهرمانان داشتیم. هزینه و خسارت قابل بازگشت نیست. اگر قهرمانی، مربی و ورزشکاری درگیر شود جبران خسارت دشوار است. خوشبختانه  خیلی از رشته ها فعال شدند، برخی در روزهای آتی آغاز خواهند شد. در روزهای آینده اردوها را آغاز خواهیم کرد و برای المپیک ۲۰۲۰ فعال خواهیم شد.

صالحی امیری در حاشیه بازدید از فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: به اعتقاد من چیزی که اهمیت داشت نقش فدراسیون پزشکی ورزشی بود. این فدراسیون نقش مهمی در آگاهی و مقابله با کرونا داشت. این فدراسیون بیش از انتظار موفق بود. در ورزش قهرمانی اگر اپیدمی رخ می‌داد هزینه و جبرانش سخت بود. اقدامات که انجام شد در سه بخش آموزش، پیشگیری و بازگشت به تمرینات بود. این‌ها ممکن نبود مگر اینکه فدراسیون تمهیدات را انجام دهد. بیش از ۲۰ رشته آزاد شده و بخشی دیگر نیز با حفظ پروتکل ها آغاز خواهد شد. تیم سجادی همه کار را انجام داده تا با افت ورزشکاران مواجه نشویم. باید با حضور فدراسیون پزشکی کار را آغاز کنیم. سه ماه سخت برای ورزش و فدراسیون پزشکی بود. باید از همه که در این دوران همیاری کردند تشکر کنم. باید هیات‌های استانی در ۳۱ استان بدانند که زحمات زیادی کشیده شده و در روزهای آتی شاهد  بازگشایی تمرینات و اردوها خواهیم بود.

خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی نیز در ادامه در خصوص بازگشایی رشته های ورزشی گفت: آغاز تمرینات تکواندو، کاراته ووشو و برخی دیگر رشته های رزمی سخت است. برخی رشته های دیگر نیز در ابهام هستند و کار آسانی نیست. خیلی افراد در کشور شغل خود را از دست دادند. استخرها بازگشایی نشده اند ولی قول هایی گرفته شده است. رشته های تیمی هم فعالیتشان با حفظ پروتکل آغاز شده است.

وی افزود: رشته های تیمی نیاز به پروتکل دارد. برای فوتسال پروتکل اختصاصی داده نشده اما این هفته قرار است انجام شود. به پومسه و حرکات انفرادی مجوز داده شده است. قهرمانان ما اسطوره های کشور هستند و نباید در معرض خطر قرار بگیرند. وزارت بهداشت هنوز مجوز برای مسابقه در بخش کاراته و رشته های پر برخورد  نداده است.