کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخابات آینده شورای اجرایی فیفا را مطابق با قوانین این نهاد برگزار خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز،  کنفدراسیون فوتبال آسیا در خلال برگزاری مراسم اهدای جوایز برترین های سال 2016 فوتبال آسیا ضمن تایید پذیرش قوانین  انتخاباتی فیفا به شیخ احمد، عضو کویتی این نهاد اجازه کاندیدا شدن دوباره اش را می دهد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد انتخابات شورای اجرایی فیفا ماه می سال آینده میلادی مطابق با شرایط فیفا برگزار خواهد شد و این اجازه را به هر یک از اعضای AFC می دهد نا نامزدی خود را اعلام کند. این مساله با شرایط انتخابی کنفدراسیون فوتبال آسیا که نامزدی هر شخصی را منوط به تایید فدراسیون فوتبال کشورش می داند متفاوت است.

کویت به خاطر محرومیت اعلام شده از سوی فیفا مجاز به معرفی نامزدی برای انتخابات اعضای اجرایی شورای اجرایی فیفا نیست و احمد شیخ، عضو کویتی این نهاد تاکنون به عنوان فرد شخصی فعالیت می کرده است.

انتخابات اعضای آسیایی شورای اجرایی فیفا پیش از این با 42 رای منفی اعضاء به خاطر رد صلاحیت شدن سعود المهندی، نامزد قطری از سوی کمیته اخلاق فیفا در حضور جیووانی اینفانتینیو، رئیس سوئیسی این نهاد لغو شده بود. در این میان کنفدراسیون فوتبال آسیا با پذیرش قوانین انتخاباتی فیفا دیگر راهی برای لغو و تعویق احتمالی انتخاباب شورای اجرایی را نخواهد داشت.

علی کفاشیان، نائب رئیس فدراسیون فوتبال ایرانی یکی از نامزدهای شورای اجرایی فیفا است.