نماینده شطرنج بانوان ایران در مجموع پنج مرحله گرندپری بانوان جهان، در جایگاه دهم ایستاد.

به گزارش مرور نیوز، رده‌بندی نهایی رقابت‌های گرندپری شطرنج بانوان جهان با پایان یافتن آخرین مرحله مشخص شد و سارا سادات خادم الشریعه با ۲۱۲.۵ امتیاز در بین ۲۲ شطرنج‌باز در جایگاه دهم ایستاد.

خادم‌الشریعه هر چند در دو حضور اخیر خود در مراحل دوم و پنجم با کسب عناوین ارزشمند دومی و سومی ۲۰۲.۵ امتیاز آورد اما عملکرد نامناسب در نخستین حضورش در گرندپری موناکو که به دلیل ناآشنایی با جو مسابقات و تجربه کم او بود، باعث شد در مجموع مراحل در جایگاه دهم بایستد؛ در صورتی که اگر در مرحله نخست نیز عملکردی همانند دو مرحله دیگر داشت، می‌توانست جایگاه سومی کل رقابت‌ها را از آن خود کند.

در رده‌بندی نهایی، ون جون از چین با قهرمانی در دو مرحله مقتدرانه در جایگاه نخست ایستاد و پس از او هومپی کونرو و والنتینا گونینا در رده‌های بعدی ایستادند.

از نکات جالب این رقابت‌ها انصراف هو ییفان، نفر اول بانوان شطرنج جهان بود که پس از قهرمانی در دور اول به دلیل اعتراض به نحوه برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در مراحل بعد شرکت نکرد.

رقابت‌های گرندپری در پنج مرحله برگزار شد و هر بازیکن مجاز به حضور در سه مرحله این رقابت‌ها بود که خادم‌الشریعه در مراحل اول، دوم و پنجم در موناکو، تهران و خانتی مانسیسک حضور یافت.

* رده‌بندی نهایی گرندپری بانوان شطرنج جهان

۱- جو ون جون
۲- هومپی کونرو
۳- والنتینا گونینا
۴ - الکساندرا کستنیوک
۵- دروناوالی هاریکا
۶- ژائو ژو
۷- نینو باتسیاشویلی
۸- آنا موزیچوک
۹- ماریا موزیچوک
۱۰- ساراسادات خادم الشریعه
۱۱- نانا زاگنیدزه
۱۲- ناتالیا پوگونینا
۱۳ - آنتوانتا استفانوا
۱۴ - هو  ییفان
۱۵- اولگا گیریا
۱۶- ناتالیا ژوکووآ
۱۷- پیا کراملینگ
۱۸- بلا خوتناشویلی
۱۹- آلمیرا اسکریپچنکو
۲۰- لیلا جاواخیشویلی
۲۱- الینا دانیلیان
۲۲- تان ژونگی