مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: می‌خواهیم واژه دیپلماسی ورزشی را وارد ادبیات دولتمردان ایران کنیم، این مقوله به عنوان موضوعی مهم اما فراموش شده است که برای تحقق آن باید مرحله به مرحله به پیش رفت تا این مهم نهادینه شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، فرشید طهماسبی مدیرکل امور بین‌الملل وزارت ورزش که در نشست حقوق بین ‌الملل و ورزش در خصوص برگزاری گفت: این طرح با عنوان دیپلماسی ورزش برگزار  و قصد داریم این پروژه را در زیرمقیاس‌های کوچکتر تداوم ببخشیم.

وی ادامه داد: یکی از این زیرمقیاس‌ها، حقوق بین‌الملل است که با وجود مشکلات و حاشیه‌های  اخیر به ویژه در بحث قراردادها ،چالش‌هایی  در حوزه بین‌الملل به وجود آورده و نیازمند نگاه ویژه‌ای  است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در خصوص این پیش نیازها ،به حمایت‌های قانونی از سوی قوه قانون‌گذار در حوزه بین‌الملل  اشاره کرد و در بخشی دیگر از سخنانش تخصیص بودجه از سوی دولت در خصوص این طرح را بسیار مهم دانست.

وی با بیان اینکه همه افراد ذینفع در نشست حقوق بین‌الملل و ورزش  حضور داشتند توضیحاتی را در خصوص نخستین نشست ارائه کرد و گفت: نشست  نخست محرمانه  و با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، وکلای ورزش در حوزه فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و  سازمان‌های بین‌المللی برگزارشد که نتایج مطلوبی را در پی داشت.

او با اعلام این خبر که این نشست با کمک موسسه مطالعات و تحقیقات بین‌المللی ابرار معاصر تهران برگزارشد با مثبت خواندن  نتایج  این تعامل افزود: این موسسات علاوه براینکه  ارتباط، همکاری، هم افزایی  و نفوذ خوبی دارند می توانند بستر مناسب را برای معرفی  این ایده در محافل اجتماعی، سیاسی و دولتی فراهم کنند.

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان  با تاکید بر تداوم این جلسات از برگزاری چنین نشست هایی با اصحاب رسانه خبر داد  و گفت: پس از دستیابی به نتیجه در نهایت با شخص رئیس جمهور دیدار و مبحث دیپلماسی ورزشی را طرح  و دستاوردها را تبیین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم واژه دیپلماسی ورزشی را وارد ادبیات دولتمردان ایران کنیم اظهار داشت: از این مقوله به عنوان موضوعی مهم اما  فراموش شده است که برای تحقق  آن باید مرحله به مرحله به پیش رفت تا این مهم نهادینه شود.

طهماسبی به پیشنهادات نمایندگان مجلس از جمله آقای میرتاج‌الدینی درحوزه دیپلماسی ورزشی اشاره کرد که قرار است این موضوع در مجلس به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش تاکید کرد: از پیشنهادات و نقطه نظرات تمامی کارشناسان حقوقی ورزشی و وکلا ی حاضر  اظهارنظرها و ایده‌های بهره گرفته خواهد شد تا انشالله در حوزه دیپلماسی ورزشی به نتایج خوبی دست پیداکنیم.