حضور بانوان راگبی‌بازهای ایرانی در رقابت های برلین با حجاب اسلامی بازتاب گسترده ای در رسانه های آلمان داشت.

به گزارش مرور نیوز، تیم ملی راگبی هفت نفره بانوان زیر ۲۲ سال ایران که برای برپایی یک اردوی مشترک و شرکت در تورنمنت آلمان از یک هفته قبل در برلین به سر می برد، با کسب دو پیروزی و یک شکست به مقام دوم تورنمنت برلین دست یافت.

پایگاه اینترنتی مورگن پست در گزارشی درباره این رویداد نوشت: «برای اولین بار یک تیم از بانوان ایرانی در رشته راگبی در قاره اروپا به میدان رفت و این به خوبی نشان می دهد که این کشور مسلمان در سال های اخیر تا چه حدی زیادی پیشرفت کرده است. در زمین تمرینی «هوهن شوهاسن» تصویر متقاوتی را می توانستیم ببینیم. زنانی که با روسری و حجاب اسلامی با لباس های سبز در زمین حاضر شده بودند و حتی یک سانتیمتر نیز به حریف شان فضا نمی دادند. 

حضور این تیم ایرانی در رقابت های برلین، اولین فرصتی را در اختیار بانوان ایرانی قرار داده بود تا در اروپا رقابت کنند. 

پریسا گراوند یکی از بازیکنان ایرانی درباره حضور در این رقابت ها گفت: حضور در تورنمت برلین برای ما خیلی خوب بود. امیدوار هستم زنان ایرانی در سال ۲۰۲۸ حضور در رقابت‌های المپیک را تجربه کنند.  راگبی ورزش بسیار هیجان انگیزی است. خیلی خوشحال هستیم که این رشته را دنبال می کنیم.

شانس حضور تیم های آسیایی در المپیک با افزایش سهمیه تیم های قاره زیاد شده است. سهمیه تیم های آسیایی برای حضور در المپیک از سه تیم به ۶ تیم افزیاش داشته است و این می تواند باعث شود ایرانی ها حضور در المپیک را در نظر داشته باشند. 

راگبی زنان ایران بعد از شروع نه چندان قدرتمند، رفته رفته خودش را به عنوان قدرت بزرگ در آسیا نشان داده است. پیش بینی می شود ۲ هزار نفر بین سنین ۲۱ تا ۳۱ در ایران ورزش راگبی کنند و این فرصت خوبی برای زنان ایرانی است تا در آینده بیشتر خودشان را نشان بدهند. 

حسن میرزاآقابیک، رییس فدراسیون راگبی ایران درباره حضور زنان ایرانی در رقابت های جهانی گفت: در رشته های چون شنا و ژیمناستیک شرایط برای حضور زنان ایرانی در رشته‌هایی چون شنا و ژیمناستیک فراهم نیست ولی برای ورزش های توپی شرایط فرق می کند. راگبی زنان ایران در جهان اسلام نقش مهمی داشته است و اکنون زنان راگبی باز کشورهای مالزی، تایلند و سنگاپور نیز با دیدن زنان ایرانی می خواهند در رقابت های بین المللی فعالیت کنند.

در ایران زنان ایرانی خیلی زود با راگبی آشنا می شوند. نمونه اولیه از راگبی به نام tag rugby در مهدهای کودک و مدارس تمرین می شود که در آن هیچ ارتباطی نباید بین دو طرف مسابقه ایجاد شود.»